Kubica rekordowo często pokazywany w telewizji
W marcu prawie 65 godzin czasu antenowego poświecono Formule 1, a
marki reklamowane przez Roberta Kubicę pojawiły się na wizji ponad
8 tys. razy - wynika z badania Pentagon Research dotyczącego sportu
w telewizji. Natomiast najwięcej na przekazach telewizyjnych
zyskały w ubiegłym miesiącu Telekomunikacja Polska, Doskonałe Mleko
oraz Lotos
65 godzin relacji z wyścigów Formuły 1 nadało 10 stacji o największym zasięgu, a aż 60% tego czasu przypadło na kanały Polsatu. Prawie 40% z tych 65 godzin antenowych stanowiły relacje na żywo z wyścigów, niemal 20% - retransmisje, ponad 35% - magazyny sportowe, a pozostałe ok. 5% - serwisy informacyjne.
Dyscypliną, na której sponsorzy zyskiwali najwięcej dzięki relacjom telewizyjnym, była tradycyjnie piłka nożna. Ekspozycja obecnych podczas meczów transmitowanych w telewizji i innych programów związanych z futbolem logotypów kosztowałaby firmy ponad 47 mln złotych, gdyby zdecydowały się wykupić czas reklamowy. Drugą pod względem atrakcyjności marketingowej dyscypliną były skoki narciarskie, w relacjach z których wartość reklam sponsorów wyniosła ponad 34 mln zł. Nieoczekiwanie ta zimowa dyscyplina sportu nieznacznie wyprzedziła siatkówkę (po zsumowaniu rozgrywek kobiet i mężczyzn ponad 37,5 mln wartości ekspozycji logotypów). Formuła 1 zajęła czwarte miejsce ze znacznie niższą wartością reklamową - ponad 7,5 mln zł.
Z kolei wśród firm sponsorujących rozgrywki sportowe największy zysk marketingowy osiągnęła Telekomunikacja Polska, która wyprzedziła Doskonałe Mleko i Lotos. Logotypy każdej z tych wszystkich firm były eksponowane po nieco ponad 1 tys. razy.
Badanie opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek w następujących stacjach telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Polonia, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport i TV4. Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie lub z udziałem polskich sportowców. Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątków monitorowani są głowni sponsorzy imprez organizowanych w Polsce.