Kubica rekordowo często pokazywany w telewizji


W marcu prawie 65 godzin czasu antenowego poświecono Formule 1, a
marki reklamowane przez Roberta Kubicę pojawiły się na wizji ponad
8 tys. razy - wynika z badania Pentagon Research dotyczącego sportu
w telewizji. Natomiast najwięcej na przekazach telewizyjnych
zyskały w ubiegłym miesiącu Telekomunikacja Polska, Doskonałe Mleko
oraz Lotos

65 godzin relacji z wyścigów Formuły 1 nadało 10 stacji o największym zasięgu, a aż 60% tego czasu przypadło na kanały Polsatu. Prawie 40% z tych 65 godzin antenowych stanowiły relacje na żywo z wyścigów, niemal 20% - retransmisje, ponad 35% - magazyny sportowe, a pozostałe ok. 5% - serwisy informacyjne.

Długa obecność Formuły 1 w telewizji umożliwiła Robertowi Kubicy eksponowanie na wizji marek reklamowych ponad 8 tys. razy. Najwięcej - ok. 1,5 tys. razy - w poszczególnych stacjach pojawiały się razem z wizerunkiem polskiemu kierowcy logotypy firm Intel, Petronas i Credit Suisse.

Dyscypliną, na której sponsorzy zyskiwali najwięcej dzięki relacjom telewizyjnym, była tradycyjnie piłka nożna. Ekspozycja obecnych podczas meczów transmitowanych w telewizji i innych programów związanych z futbolem logotypów kosztowałaby firmy ponad 47 mln złotych, gdyby zdecydowały się wykupić czas reklamowy. Drugą pod względem atrakcyjności marketingowej dyscypliną były skoki narciarskie, w relacjach z których wartość reklam sponsorów wyniosła ponad 34 mln zł. Nieoczekiwanie ta zimowa dyscyplina sportu nieznacznie wyprzedziła siatkówkę (po zsumowaniu rozgrywek kobiet i mężczyzn ponad 37,5 mln wartości ekspozycji logotypów). Formuła 1 zajęła czwarte miejsce ze znacznie niższą wartością reklamową - ponad 7,5 mln zł.

Z kolei wśród firm sponsorujących rozgrywki sportowe największy zysk marketingowy osiągnęła Telekomunikacja Polska, która wyprzedziła Doskonałe Mleko i Lotos. Logotypy każdej z tych wszystkich firm były eksponowane po nieco ponad 1 tys. razy.

Badanie opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek w następujących stacjach telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Polonia, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport i TV4. Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie lub z udziałem polskich sportowców. Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątków monitorowani są głowni sponsorzy imprez organizowanych w Polsce.

Źródło artykułu: WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Ukraina zapowiada ataki na rosyjską energetykę. "Używajcie świeczek"
Ukraina zapowiada ataki na rosyjską energetykę. "Używajcie świeczek"
Trump grozi Nigerii. "Możemy do niej wkroczyć z bronią"
Trump grozi Nigerii. "Możemy do niej wkroczyć z bronią"
Polacy za aresztem dla Ziobry. Nowy sondaż zły dla byłego ministra
Polacy za aresztem dla Ziobry. Nowy sondaż zły dla byłego ministra
Wyniki Lotto 01.11.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 01.11.2025 – losowania Lotto, Lotto Plus, Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Ignorują zarządzenie Kaczyńskiego. Problem z połową członków PiS
Ignorują zarządzenie Kaczyńskiego. Problem z połową członków PiS
Wyciek gazu w Toruniu. Akcja służb
Wyciek gazu w Toruniu. Akcja służb
Bernardyn zaatakował 11-latkę. Prokuratura bada sprawę
Bernardyn zaatakował 11-latkę. Prokuratura bada sprawę
Gdyby wybuchła wojna. Zrobili ranking najbezpieczniejszych krajów
Gdyby wybuchła wojna. Zrobili ranking najbezpieczniejszych krajów
Ostrzeżenie z Moskwy. Reakcja po decyzji Trumpa
Ostrzeżenie z Moskwy. Reakcja po decyzji Trumpa
Kradzież klejnotów z Luwru. Wstępne zarzuty dla dwóch osób
Kradzież klejnotów z Luwru. Wstępne zarzuty dla dwóch osób
Działo się w sobotę. Oto najważniejsze wydarzenia [SKRÓT DNIA]
Działo się w sobotę. Oto najważniejsze wydarzenia [SKRÓT DNIA]
Brutalna wendeta w Grecji. "Czułem się jak w piekle"
Brutalna wendeta w Grecji. "Czułem się jak w piekle"