Trwa ładowanie...
d1dmach

Kubica rekordowo często pokazywany w telewizji


W marcu prawie 65 godzin czasu antenowego poświecono Formule 1, a
marki reklamowane przez Roberta Kubicę pojawiły się na wizji ponad
8 tys. razy - wynika z badania Pentagon Research dotyczącego sportu
w telewizji. Natomiast najwięcej na przekazach telewizyjnych
zyskały w ubiegłym miesiącu Telekomunikacja Polska, Doskonałe Mleko
oraz Lotos

d1dmach
d1dmach

65 godzin relacji z wyścigów Formuły 1 nadało 10 stacji o największym zasięgu, a aż 60% tego czasu przypadło na kanały Polsatu. Prawie 40% z tych 65 godzin antenowych stanowiły relacje na żywo z wyścigów, niemal 20% - retransmisje, ponad 35% - magazyny sportowe, a pozostałe ok. 5% - serwisy informacyjne.

Długa obecność Formuły 1 w telewizji umożliwiła Robertowi Kubicy eksponowanie na wizji marek reklamowych ponad 8 tys. razy. Najwięcej - ok. 1,5 tys. razy - w poszczególnych stacjach pojawiały się razem z wizerunkiem polskiemu kierowcy logotypy firm Intel, Petronas i Credit Suisse.

Dyscypliną, na której sponsorzy zyskiwali najwięcej dzięki relacjom telewizyjnym, była tradycyjnie piłka nożna. Ekspozycja obecnych podczas meczów transmitowanych w telewizji i innych programów związanych z futbolem logotypów kosztowałaby firmy ponad 47 mln złotych, gdyby zdecydowały się wykupić czas reklamowy. Drugą pod względem atrakcyjności marketingowej dyscypliną były skoki narciarskie, w relacjach z których wartość reklam sponsorów wyniosła ponad 34 mln zł. Nieoczekiwanie ta zimowa dyscyplina sportu nieznacznie wyprzedziła siatkówkę (po zsumowaniu rozgrywek kobiet i mężczyzn ponad 37,5 mln wartości ekspozycji logotypów). Formuła 1 zajęła czwarte miejsce ze znacznie niższą wartością reklamową - ponad 7,5 mln zł.

Z kolei wśród firm sponsorujących rozgrywki sportowe największy zysk marketingowy osiągnęła Telekomunikacja Polska, która wyprzedziła Doskonałe Mleko i Lotos. Logotypy każdej z tych wszystkich firm były eksponowane po nieco ponad 1 tys. razy.

d1dmach

Badanie opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek w następujących stacjach telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVP Polonia, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Polsat, Polsat Sport i TV4. Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie lub z udziałem polskich sportowców. Notowane są marki eksponowane na polskich zawodnikach i polskie marki eksponowane na zagranicznych zawodnikach. Bez wyjątków monitorowani są głowni sponsorzy imprez organizowanych w Polsce.

d1dmach
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1dmach
Więcej tematów