"Kromka Chleba" dla niedożywionych dzieci
Caritas Polska rozpoczęła kampanię społeczną "Kromka Chleba". Chodzi o zwrócenie uwagi Polaków na problem ubóstwa i niedożywienia w naszym kraju i o zebranie funduszy na pomoc potrzebującym, podopiecznym Caritas.
Małgorzata Szukała z tej organizacji podkreśla, że pomocy innych potrzebuje bardzo wiele osób. Według danych GUS, prawie pięć milionów Polaków, czyli co ósmy z nas, żyje poniżej minimum egzystencji, nie mając środków na zaspokojenie podstawowych potrzeb. Jedna trzecia osób żyjących w nędzy to dzieci poniżej 14 roku życia.
Małgorzata Szukała zapewnia, że większość środków zebranych w czasie kampanii "Kromka Chleba" trafi do dzieci potrzebujących pomocy. Wsparcie jest kierowane do najbiedniejszych stron Polski, głównie do regionów popegeerowskich. Przedstawicielka Caritas zapewniła, że organizacja codziennie dożywia ponad 100 tysięcy dzieci. Kieruje też pomoc do kobiet dotkniętych przemocą w rodzinie, pomaga także bezdomnym organizując dla nich noclegownie, posiłki i leczenie.
O tym, jak pomóc podopiecznym Caritas, można dowiedzieć się na stronie internetowej organizacji.