Korzystasz z paczkomatów? Nadchodzi zmiana zasad ich działania
Nowe rozwiązania w zakresie korzystania z paczkomatów InPost zostaną wdrożone już wkrótce. To echo licznych skarg klientów, nadesłanych do UOKiK. Co dokładnie ma się zmienić?
Paczkomaty cieszą się w Polsce ogromną popularnością. Już niedługo jednak zmienią się niektóre zasady użytkowania ich, a wszystko za sprawą licznych skarg klientów ws. InPost, które wpłynęły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Firma postanowiła zastosować się do nich i wdrożyć nowe rozwiązania.
Obiektem skarg były m.in. mechanizm przekierowania paczki do innego paczkomatu bez zgody klienta, a także dodatkowe opłaty za podanie błędnych rozmiarów przesyłki.
Zmiany w korzystaniu z paczkomatów
W nawiązaniu do przekierowywania paczki do innego paczkomatu InPost ma wdrożyć rozwiązania polegające na tym, że paczka (w przypadku jego zapełnienia) trafi na jeden dzień do paczkomatu tymczasowego, który może być oddalony od wcześniej zaznaczonego miejsca o maksymalnie 2 kilometry w linii prostej. Jeżeli klient nie odbierze jej w tym przedziale czasowym, wówczas zostanie zwrócona do pierwotnie wybranego paczkomatu.
Kolejna zmiana dotyczy dotychczas pobieranej dodatkowej opłaty za weryfikacją rozmiarów przesyłki. InPost naliczał za nią 3,68 zł już po realizacji zamówienia do przesyłki, której gabaryty zostały błędnie zweryfikowane przez klienta. Od stycznia 2022 roku opłata nie będzie już odprowadzana.
Trzecią modyfikacją jest wydłużenie czasu na odbiór przesyłki z punktu, który ma ograniczone godziny dostępności. Dotyczy to sytuacji, w których paczka nie jest odbierana paczkomatu, ale np. z punktu znajdującego się w sklepie, który nie funkcjonuje w niedziele niehandlowe - a termin odbioru wypada właśnie w taki dzień. W tym wypadku termin odbioru wydłuży się o 24 godziny za każdy dzień niedostępności.
Źródło: Fakt.pl
Przeczyta także: