Koronawirus. 88‑latka zapisała się na szczepienie przeciw COVID-19. Zostało anulowane

"Twoja wizyta na szczepienie przeciwko koronawirusowi została anulowana. Zadzwoń pod numer 989 w celu umówienia nowego terminu" - taką wiadomość otrzymała 88-letnia seniorka. - Byłyśmy załamane - mówi nam pani Alicja, jej córka.

Szczepionka przeciw COVID-19. Przychodnie odwołują termin szczepienia seniorom
Szczepionka przeciw COVID-19. Przychodnie odwołują termin szczepienia seniorom
Źródło zdjęć: © Pexels

21.01.2021 15:13

Jak pisaliśmy już w Wirtualnej Polsce, z powodu ograniczenia dostaw szczepionek, tysiące szczepień osób z grupy "0" zostało anulowanych. Okazuje się, że problem dotyczy nie tylko medyków, a także seniorów, których szczepienia rozpoczną się w poniedziałek.

Pani Alicja zarejestrowała swoją 88-letnią mamę na szczepienie przeciw COVID-19 przez internet. - Termin miała na 16 lutego, w Piasecznie, gdzie mieszkamy - mówi WP. - We wtorek rano mama dostała wiadomość SMS i maila z informacją, że anulowano jej termin szczepień. Byłyśmy załamane - dodaje pani Alicja.

Wiadomość brzmiała następująco: "Twoja wizyta na szczepienie przeciwko koronawirusowi została anulowana. Zadzwoń pod numer 989 w celu umówienia nowego terminu".

Szczepionka przeciw COVID-19. "Zostałyśmy nagle wypisane"

- Mama ma 88 lat. Bardzo chce się zaszczepić i ja też chcę, by została możliwie jak najszybciej zaszczepiona. Byłyśmy szczęśliwe, że udało się zapisać, a tu, bez żadnych wyjaśnień, zostałyśmy nagle wypisane - komentuje pani Alicja.

Zadzwoniła, zgodnie z zaleceniem, na infolinię. Udało jej się zapisać mamę na inny termin w lutym, ale już nie w Piasecznie, a w oddalonym o 25 kilometrów Grójcu. - Ja jestem mobilna, więc mamę podwiozę. Ale co ma zrobić senior, który nie ma takiej pomocy? - pyta nasza rozmówczyni.

Anulowane szczepienie. Ministerstwo zdrowia wyjaśnia

Spytaliśmy Ministerstwo Zdrowia, ilu seniorów dostało taką wiadomość, jak mama pani Alicji i z jakiego powodu szczepienia tych osób zostały anulowane. W odpowiedzi rzecznik prasowy poinformował WP, że ze względu na ograniczone dostawy szczepionek zmianie uległ system zamówień, a w konsekwencji organizacja szczepień.

"Ministerstwo Zdrowia nie dokonuje żadnych zmian w e-rejestracji, w tym nie anuluje wizyt pacjentów. Tylko pacjent lub placówka medyczna mogą anulować lub zmienić termin wizyty. Jeżeli wizyta jest anulowana w systemie e-rejestracji, to z automatu przychodzi do pacjenta SMS" - wyjaśnia resort zdrowia. Nie otrzymaliśmy odpowiedzi na pytanie, ilu seniorów otrzymało taką wiadomość.

Przychodnie rezygnują

Napewniej to właśnie przychodnia, w której była zapisana 88-latka, anulowała termin szczepienia.

- Podpytałam o tę sprawę jeszcze w przychodni. Dowiedziałam się, że w związku z ograniczeniem dostaw szczepionek w ich placówce w ogóle nie będzie szczepień - dodaje pani Alicja. Sytuacja odwołania terminu szczepienia nie dotyczy więc tylko jej mamy.

Nasza rozmówczyni podkreśla jeszcze, że przy szukaniu nowego terminu szczepienia na infolinii usłyszała o "setkach seniorów", którzy dostali wiadomość o anulowaniu szczepienia przeciw COVID-19.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (267)