Koniec sporu między Coca-Cola i PepsiCo
Wczoraj została zawarta ugoda między PepsiCo Inc. a Coca-Cola Co.
24.03.2006 06:37
Jak już informowaliśmy firma produkująca Pepsi twierdziła, że Coca Cola w reklamie napoju Powerade wyraźnie daje do zrozumienia konsumentom, że Gatorade (napój produkowany przez Pepsi) jest gorszy.
Spot reklamowy, o który toczył się spór, przedstawia wyścig dwóch farmerów. Jeden z nich ma na wozie 10 snopków siana, a drugi 50. W reklamie wyścig wygrywa ten, który ma mniej snopków. Pepsi uważa, że ilość snopków na wozie to aluzja do ilości kalorii, które zawierają napoje (Powerade – 10, Gatorade - 50).
Dlatego też PepsiCo Inc. wniosło wobec Coca-Cola Co. pozew do amerykańskiego sądu. Pepsi oskarżyło w nim Coca-Colę o kłamliwą reklamę.
Jednak ostatecznie do rozprawy nie dojdzie. Wczoraj została zawarta ugoda - Coca-Cola zdecydowała się zmodyfikować swoją reklamę. Firma zamierza jednak w dalszym ciągu w kampanii podkreślać, że Powerade ma mniej kalorii niż Gatorade.