Kolor rozwija wyobraźnię i... biznes
Czy twoje wydruki przekazują to, co powinny? Wyróżniają dokument spośród setek innych? Jaką mają moc oddziaływania na odbiorców?
Z pewnością sam otrzymujesz wiele drukowanych czarno-białych materiałów, które zdecydowanie nie zachęcają do lektury, a co za tym idzie - giną w stosach podobnych, mało przejrzystych, trudnych do przebrnięcia dokumentów. A przecież tak niewiele trzeba, żeby się wyróżnić!
01.10.2003 | aktual.: 05.11.2003 12:41
Kolor znaczy więcej niż tysiące słów
Kolory pobudzają zmysły i wyrażają więcej, niż mogłoby się wydawać. Zasadniczo wpływają na nasze postrzeganie otoczenia, a także na uczucia i myśli. Oznacza to, że kolory — i sposób ich użycia — odgrywają wyjątkowo ważną rolę w komunikacji. Ludzkie oko potrafi rozróżnić około dziesięciu milionów odcieni kolorów. Dobierając właściwy kolor do właściwej grupy odbiorców, można sprawić, że nasz przekaz będzie się wyróżniać, a zatem niewielkim nakładem będzie można wywrzeć odpowiednio silne wrażenie.
Kolor w komunikacji biznesowej
Firma korzysta z kolorowego druku w komunikacji ze swoimi klientami, aby podkreślić przekaz i mieć pewność, że zostanie on zrozumiany. Z badań wynika m.in., że:
- szansa, że adresat przeczyta wiadomość, wzrasta o 55%, jeśli list wydrukowany zostanie w kolorze;
- wydruk barwny powoduje wzrost zainteresowania odbiorcy o 80%;
- koncentracja uwagi podczas czytania wzrasta o 82%, jeśli teksty są kolorowe;
- barwne materiały promocyjne zwiększają zainteresowanie zakupem o 80%;
- marka rozpoznawana jest o 70% lepiej, jeśli zastosuje się kolorową wersję logo;
- jeśli informacja zostanie zaprezentowana w kolorze, jej zrozumienie będzie o 77% większe i o 70% szybsze;
Argumenty przeciw wyborowi kolorowej drukarki są już nieaktualne! Firmy coraz bardziej doceniają siłę oddziaływania koloru, a drukowanie w kolorze we własnym zakresie staje się rozsądną z ekonomicznego punktu widzenia alternatywą dla usług zewnętrznych. Co prawda takie drukarki są nieco droższe i wolniejsze od urządzeń monochromatycznych, ale widząc barwne wydruki o wysokiej jakości szybko przestaje się przywiązywać do tego wagę. Jeśli raz zobaczysz efekty, jakie daje wyrazisty, barwny komunikat, chętnie poczekasz parę sekund dłużej na rezultat wywołujący potężne wrażenie.
Dlaczego drukarki kolorowe HP
HP jest największym dostawcą nowatorskich, profesjonalnych rozwiązań druku barwnego. Oferując szeroki wachlarz rozwiązań, daje możliwość wyboru dokładnie takiego rozwiązania druku, jakiego potrzebuje konkretna firma. HP dostarcza drukarki atramentowe i laserowe. Niezależnie od tego, czy użytkownik zechce wydrukować dokument podczas podróży z telefonu komórkowego, aparatu cyfrowego, komputera stacjonarnego, czy przenośnego — HP zawsze ma dla niego odpowiednią drukarkę kolorową.