Kolejny internetowy rekord WOŚP
Gemius zmierzył kolejny rekord internetowy WOŚP: ponad 7 milionów odsłon na witrynie Fundacji w jeden dzień.
11.01.2006 | aktual.: 12.01.2006 13:12
XIV Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, to nie tylko rekord zebranych pieniędzy, w tym roku przeznaczonych na ratowanie dzieci poszkodowanych w wypadkach, ale również rekord oglądalności witryny prowadzonej przez Fundację. Według wyników badania gemiusTraffic w niedzielę 8 stycznia 2006 stronę tą odwiedziło 371 693 unikalnych użytkowników, którzy dokonali łącznie 7 361 214 odsłon.
To już drugi Finał, podczas którego natężenie ruchu na witrynie internetowej Fundacji monitoruje firma Gemius SA. Dzięki temu możliwe było porównanie wyników niedzielnej oglądalności serwisu z wynikami ubiegłorocznymi. Chociaż wynik zeszłorocznej oglądalności witryny był imponujący - ponad 6 milionów odsłon dokonanych przez 271 tysięcy unikalnych użytkowników - podczas tegorocznej akcji osiągnięto jeszcze lepsze rezultaty: ponad milion odsłon więcej niż w roku ubiegłym i ponad sto tysięcy liczniejsze grono użytkowników odwiedzających stronę.
Przez cały dzień użytkownicy internetu mogli zaglądać na stronę www.wosp.org.pl, aby uzyskać najbardziej aktualne informacje o przebiegu akcji zbierania pieniędzy trwających na terenie całego kraju i poza jego granicami, koncertach i festynach oraz wziąć udział w wielu aukcjach internetowych. Jak pokazują wyniki badania gemiusTraffic, przeciętnie na prześledzenie tego co dzieje się na witrynie każdy odwiedzający ją internauta poświęcił 12 minut i 2 sekundy.
Internauci najchętniej zaglądali do sekcji serwisu poświęconej aukcjom internetowym. Według wyników badania gemiusTraffic, przebieg licytacji śledziło w ciągu dnia 281 774 unikalnych użytkowników. Dużą popularnością cieszyła się także sekcja organizowanego przez fundację „przystanku Woodstock” oraz dział poświęcony informacjom na temat działalności Fundacji.
Jerzy Owsiak, pomysłodawca całej akcji, nie kryjąc zadowolenia podsumowuje to, co w niedzielę 8 stycznia 2006 roku działo się na witrynie internetowej Fundacji: „Internet to potężne narzędzie umożliwiające nam docieranie z naszą misją do tysięcy odbiorców, przekazywanie informacji oraz wzajemną komunikację. Gdyby nie nasza witryna internetowa nie było by możliwe przeprowadzenie w tak wielkiej skali naszych aukcji, które również w tym roku przyczyniły się do ratowania ludzkiego życia. Jestem pewien, że w przyszłości internet przyniesie nowe rozwiązania, a my będziemy mogli wykorzystać je w najlepszy z możliwych sposobów”.
Coroczne Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy poruszają serca milionów Polaków, a także - w coraz większym stopniu - wzbudzają zainteresowanie na świecie. W dniu 14 Finału Wielkiej Orkiestry na witrynie Fundacji 3,58 proc. wszystkich odwiedzających stronę stanowili użytkownicy, którzy łączyli się z siecią spoza terytorium kraju. Wśród omawianych wizyt przeważały te dokonane z Państw europejskich z wyłączeniem Polski (prawie 70 proc.). Wizyty dokonane przez mieszkańców Stanów Zjednoczonych Ameryki stanowiły ponad 20 proc. ogólnej liczby zagranicznych odwiedzin na stronie. Prawdopodobnie odsłon tych dokonali przedstawiciele Polonii amerykańskiej, którzy jak co rok integrowali się przy organizowaniu kolejnego Finału. Nie zabrakło też użytkowników z tak egzotycznych miejsc jak: Oman, Chile czy Wyspy Kokosowe.