Kobiety nie lubią internetowej telewizji
eMarketer dowodzi, że klipy wideo w internecie cieszą się większym zainteresowaniem wśród mężczyzn.
Badania opublikowane ostatnio przez eMarketer pokazały, że w Stanach Zjednoczonych to kobiety częściej korzystają z internetu niż mężczyźni. To samo badanie udowodniło również, że kobieca ręka jeśli chodzi o oglądanie telewizji bardziej przychylna jest pilotowi od telewizora niż komputerowej myszce. Jedynie 66% kobiet ogląda klipy wideo w internecie. Znacznie chętniej robią to mężczyźni, bo robi to aż 78% z nich.
„Mężczyźni są wzrokowcami, a kobiety, wolą przekazy pisane lub mówione” powiedziała Debra Aho Williamson, analityk eMarketer i autor raportu dodając, że zszokowana była różnicami między płciami, które wykazało badanie. „Mężczyźni interesują się nowinkami technicznymi, a kobiety korzystają z internetu jako pomocy w zadaniach, które mają do spełnienia”.
W swojej opinii o wynikach badań Pani Williamson idzie dalej twierdząc, że: „Mężczyźni chętniej używają internetu do zabawy niż kobiety. Dlatego to oni stanowią siłę napędową wzrostu dochodu serwisów takich jak YouTube. Zamieszczone tam klipy są z reguły niepoważne i przeglądanie ich jest czasochłonne, kobiety nie mają na to czasu”.
We wnioskach, badanie eMarketer sugeruje, że różnica między płciami stopniowo będzie się zacierać i w 2011 roku 84,6% kobiet i 88,8% mężczyzn oglądać będzie chętnie klipy wideo w internecie. Stanie się to przez większe oswojenie się kobiet z nowymi technologiami i dorastanie nastolatek, które dziś swobodnie poruszają się np. w świecie klipów wideo YouTube.