ŚwiatKobieto, wypij po siłowni "setkę" do sałatki

Kobieto, wypij po siłowni "setkę" do sałatki

Nowa rosyjska wódka nazywa się
"Damskaja" i - jak twierdzi jej producent - jest przeznaczona dla
współczesnych rosyjskich pań, które mogą popijać ją do sałatki po
wyczerpującym treningu na siłowni.

Kobieto, wypij po siłowni "setkę" do sałatki
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

17.03.2008 | aktual.: 17.03.2008 10:11

Lekarze są zdecydowanie mniej zachwyceni. Przestrzegają przed nową falą alkoholizmu wśród kobiet w Rosji.

Według danych oficjalnych, w Rosji zarejestrowanych jest 2,5 miliona alkoholików, płci obojga. Specjaliści twierdzą jednak, że to tylko przysłowiowy wierzchołek góry lodowej i że faktycznie ludzi z chorobą alkoholową jest siedem razy więcej, czyli ponad 10 procent 142-milionowej ludności Rosji. Ogromnym problemem jest alkoholizm wśród kobiet.

Tymczasem reklamy wódki dla pań - w eleganckiej fioletowej butelce ubranej w białą plisowaną bluzkę - są w Moskwie wszechobecne. "Damskaja" prezentuje się w metrze, na ulicach, na okładkach pism dla pań. Hasło reklamowe damskiej wódki: "Między nami, dziewczętami...".

"Damskaja" ma - w zamyśle producentów - uzupełnić moskiewską ofertę dla współczesnych pań. Są już różowe taksówki dla kobiet, "lekkie" papierosy o małej zawartości nikotyny. Tylko wódki brakowało...

"Damskaja", produkowana w Petersburgu, nie jest zresztą tania - za butelkę trzeba zapłacić ok. 300 rubli, czyli 12,5 USD. Reklama jest skierowana przede wszystkim do zamężnych, wykształconych pań, dysponujących dużymi pieniędzmi.

Producent uważa, że jego wódka nie stanowi zagrożenia. Zwraca uwagę, że w Rosji jest więcej diabetyków niż alkoholików, a nikt nie zakazuje reklamy czekolady...

Wódczany rynek w Rosji szacuje się na 2,2 miliarda litrów rocznie, co przekłada się - w przeliczeniu - na ok. 15 miliardów USD. A roczne tempo wzrostu, w kategoriach finansowych, specjaliści oceniają na 15%.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)