Trwa ładowanie...
21-07-2014 14:05

Już niedługo trójmiejskie porty staną? "Są cztery istotne zagrożenia"

Dynamiczny rozwój na terenie Gdańska może utrudnić pracę trójmiejskich portów. Do takich wniosków doszli pomorscy członkowie Prawa i Sprawiedliwości. Ich zdaniem niektóre z realizowanych inwestycji negatywnie wpłyną na rozwój transportu kolejowego.

Już niedługo trójmiejskie porty staną? "Są cztery istotne zagrożenia"Źródło: microstock.pl, fot: Marek Ślusarczyk
d27zkzx
d27zkzx

Pomorscy członkowie PiS twierdzą, że inwestycje, które są realizowane w Trójmieście, mogą w niedługim czasie obrócić się przeciwko portom w Gdyni oraz Gdańsku. Wskazują cztery istotne w ich mniemaniu zagrożenia. Pierwsze ograniczenie to budowa forum Radunia na terenie dawnej „Gildii”. Dla pociągów powstaje specjalny 300-metrowy tunel, którym nie będzie można przewozić materiałów niebezpiecznych. W ocenie posłów PiS nikt nie zbadał również sytuacji, jaka nastanie po wybudowaniu kolei metropolitarnej oraz wprowadzeniu pociągów Pendolino do obsługi trasy Warszawa - Gdynia.

- Wszystkie te cztery zagrożenia - budowa Forum Radunia, budowa tunelu kolejowego, wprowadzenie Pendolino i budowa Pomorskiej Kolei Metropolitarnej - powodują, że będzie problem z wywozem towarów z Trójmiasta. Brak jakiejkolwiek koordynacji pomiędzy autorami tych projektów powoduje, że zagrożenia będą narastały - powiedział Kazimierz Smoliński, senator z ramienia PiS.

Samorządowcy obawiają się, że w wyniku braku koordynacji działań oraz ograniczonej przepustowości torów ruch towarowy w trójmiejskim węźle kolejowym. Dodatkowo konkurencję ma zaostrzyć budowa tzw. suchego portu w Tczewie.

- Dzisiaj należy tak patrzeć na działania, aby nie przeszkadzały w inwestycjach makroekonomicznych. Nie może być tak, że inwestycje o zasięgu ogólnopolskim będą blokować rozwój Wybrzeża. Niedługo może okazać się, że nie będzie jak przetransportować towaru w głąb kraju - powiedział Andrzej Jaworski, poseł z ramienia PiS.

Zdaniem pomorskich posłów największej partii opozycyjnej wskazane wątpliwości i problemy wymagają szybkich uzgodnień zarówno na szczeblu wojewódzkim, jak i rządowym. Zwłaszcza w obliczu dyrektywy Unii Europejskiej, która obliguje kraje członkowskie, aby komunikacji towarowej nadać priorytetowy status.

d27zkzx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d27zkzx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj