RegionalneWarszawaJazdy testowe metra zakończone! [WIDEO]

Jazdy testowe metra zakończone! [WIDEO]

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że II linią pojedziemy już w najbliższą niedzielę

Jazdy testowe metra zakończone! [WIDEO]

Dziś, zgodnie z harmonogramem zakończyły się ostatnie jazdy testowe centralnego odcinka II linii metra . By podziemna kolejka mogła zostać oddana do użytku, wagoniki musiały przejechać aż 5 tys. km bez żadnej awarii. Wszystko poszło sprawnie i choć nikt tego oficjalnie nie potwierdza, wiele wskazuje na to, że II linią pojedziemy już w ten weekend. *Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że stanie się to w najbliższą niedzielę, 8 marca, w Dzień Kobiet. *

Uruchomienie centralnego odcinka II linii metra odbędzie się bez większych uroczystości. - Chcemy jak najszybciej otworzyć podziemną kolejkę dla mieszkańców, dlatego nie planujemy żadnej fety – powiedział WawaLove rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk.

WawaLove ostatnie jazdy testowe spędziła w wagonikach II linii. Przejechaliśmy kilkakrotnie całą trasę, zatrzymywaliśmy się na każdej stacji. Na wielu z nich trwały jeszcze drobne prace, a w powietrzu sporo było budowlanego pyłu. Zamknięty był także łącznik pomiędzy pierwszą i druga linią. Anna Bartoń, rzeczniczka metra zapewniła nas, że mimo dużej ilości pracy, metro zostanie wysprzątane i będzie gotowe w ciągu najbliższych dni.

Spędziliśmy też chwilę czasu w kabinie maszynisty. Dowiedzieliśmy się np., że codziennie spędza pod ziemią 7 godzin (tyle trwa dyżur), a najciekawsze odcinki to według niego przejazd między stacją Stadion i Centrum Nauki Kopernik (jedzie się pod Wisłą) oraz CNK - Nowy Świat, gdy wagoniki wspinają się na Skarpę Wiślaną. Fragment tego przejazdu możecie zobaczyć na filmie poniżej.

Pierwsze naziemne prace przy budowie II linii metra rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 roku. W maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra. Centralny odcinek drugiej linii metra ma ponad 6 kilometrów i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

II linia ma siedem stacji: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" oraz "Dworzec Wileński".

W listopadzie 2014 r. Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała otwarcie II linii podziemnej kolejki na 14 grudnia (wypowiedziała wówczas słynne słowa "II linią metra pojedziemy na świąteczne zakupy"). Ratusz tłumaczył potem, że opóźnienie w oddaniu podziemnej kolejki spowodowane było pożarem akumulatorów na stacji "Rondo Daszyńskiego". Doszło do niego 2 grudnia.

Koszt całej inwestycji to 4,17 mld zł.

Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Węgierska pokusa PiS [OPINIA]
Tomasz P. Terlikowski
Komentarze (0)