Gwiazdy Hollywood wypromują Polskę?
Sigourney Weaver wypromuje Polskę? (AFP)
Zagraniczni turyści coraz częściej podczas wakacyjnych podróży omijają Polskę. Niewielka liczba hoteli średniej klasy, zły stan dróg i złodzieje samochodów - to tylko niektóre czynniki zniechcające cudzoziemców do odwiedzenia naszego kraju.
Zdaniem ekspertów, dużo tracimy też przez brak odpowiedniej promocji. Stroje ludowe czy huczne wesela - to się już przejadło, powiedział w poniedziałek Krzysztof Wojtkiewicz, sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki.
Z inicjatywy branży reklamowej Polska Organizacja Turystyczna przygotowuje na przyszły rok akcję promocji Polski za granicą. Spoty reklamowe, billboardy i reklama w prasie - to tylko część kampanii, w której udział wezmą gwazdy Hollywood. Trwają rozmowy z Sandą Bullock i Sigourney Weaver - poinformował Paweł Krzykowski, rzecznik Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kampania pod hasłem "Przygoda z happy endem" adresowana jest do turystów spragnionych przygód - tłumaczy Krzykowski. Cała akcja pochłonie 8 mln dolarów. Zdaniem Krzysztofa Wojtkiewicza, jest o co walczyć. Światowa Organizacja Turystyki szacuje, że za kilka lat Europa Środkowo-Wschodnia będzie najczęściej odwiedzanym europejskim regionem. (stach)