Grupa TVN zmieni właściciela. Discovery i WarnerMedia ogłosiły fuzję
To już oficjalne. Potwierdziły się doniesienia amerykańskich mediów o fuzji Discovery i WarnerMedia. Połączenie właściciela Grupy TVN i koncernu należącego do telekomu AT&T ma ułatwić konkurowanie z takimi gigantami jak Netflix oraz Disney. Wiadomo też kto pokieruje nową firmą.
O zaawansowanym stopniu negocjacji ws. fuzji WarnerMedia i Discovery (właściciela Grupy TVN) informowały w weekend amerykańskie media. Jak podawały redakcje "Financial Times", Bloomberg i CNBC w wyniku połączenia firm ma powstać podmiot notowany na giełdzie, której właścicielami będą aktualni akcjonariusze obu koncernów.
W praktyce połączenie koncernu WarnerMedia (do którego należą m.in. CNN, HBO i wytwórnia Warner Bros) z Discovery w jeden podmiot ma stanowić silną konkurencję dla takich platform jak Netflix czy Disney.
ZOBACZ: "Pani zwariowała". Kłótnia w programie na żywo. Wiceminister z PiS Artur Soboń przeprasza Izabelę Leszczynę
Fuzja właściciela Grupy TVN i WarnerMedia. Wiadomo kto stanie na czele nowego podmiotu
Jak informuje portal WirtualneMedia.pl, szefem nowego podmiotu ma zostać aktualny CEO Discovery David Zaslav. Nie wiadomo jednak co stanie się dalej z obecnym szefem WarnerMedia Jasonem Kilarem.
Wiadomo też, że nowa rada dyrektorów składać się będzie z 13 członków powołanych zarówno przez AT&T jak i Discovery.
WarnerMedia połączy się z Discovery. Chcą stworzyć jedną z "czołowych globalnych platform streamingowych"
Medialne doniesienia o połączeniu koncernów potwierdził w poniedziałek oficjalny komunikat obu stron. Jak podano w komunikacie, obie strony tworząc jeden podmiot pragną dołączyć do ścisłej czołówki globalnych platform streamingowych.
- Nowa firma będzie mogła rywalizować na całym świecie w szybko rosnącym sektorze usług bezpośrednio do konsumentów, zapewniając frapujące treści subskrybentom w ramach całej swojej oferty, obejmującej HBO Max i niedawno uruchomione discovery+ - zapowiedziano w komunikacie ogłaszającym fuzję.
Więcej inwestycji i więcej innowacji
- Nowa firma będzie mogła inwestować w więcej oryginalnych treści na platformy streamingowe, zwiększyć możliwości programowe swoich globalnych płatnych stacji linearnych oraz kanałów nadawanych na poszczególnych rynkach oraz oferować więcej innowacyjnych doświadczeń wideo - zapewniły strony.
Jak również podkreślono w komunikacie, fuzja spółek ma stanowić silną odpowiedź na rosnące pozycje innych streamingowych gigantów, do których doliczyć można m.in takie platformy jak Netflix czy Disney.
- Umowa łączy dwóch liderów rozrywki z komplementarnymi atutami w zakresie treści i pozycjonuje nową firmę jako jedną z czołowych globalnych platform streamingowych. Wesprze fantastyczny wzrost i międzynarodową ekspansję HBO Max oraz globalną obecność Discovery oraz pozwoli osiągnąć wydajność umożliwiającą tworzenie więcej wspaniałych treści, żeby dawać konsumentom to, czego chcą - tłumaczył dyrektor generalny AT&T John Stankey.
Źródło: WirtualneMedia.pl