Gra na giełdzie się opłaca
Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski w czwartek wręczył nagrody finalistom I edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej. Uroczystość odbyła się w sali notowań, w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. To edukacyjne przedsięwzięcie zorganizowały Kancelaria Prezydenta RP i GPW, w ramach programu „Internet w Szkołach - Projekt Prezydenta RP”, który TP Internet wspiera od 2001 r.
10.04.2003 | aktual.: 10.04.2003 17:19
W Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej uczestniczyły 124 zespoły z 77 szkół ponadgimnazjalnych. Drużyny od 3 października 2002 r. do 17 stycznia 2003 r. inwestowały wirtualne 100 tys. zł na parkiecie warszawskiej giełdy. Młodzi ludzie uczyli się nie tylko zasad funkcjonowania rynku kapitałowego, ale również bezpiecznego i odpowiedzialnego posługiwania się Internetem.
Centrum Certyfikacji Signet (działające w ramach TP Internet) przekazało nauczycielom - opiekunom drużyn - certyfikaty I klasy, stanowiące element infrastruktury wykorzystywanej przy podpisie elektronicznym. Zespoły uczniów, składając zlecenia, każdorazowo uwierzytelniały się w systemie Szkolnej Internetowej Gry giełdowej za pomocą tych certyfikatów.
”Zaoferowaliśmy organizatorom gry rozwiązania, pozwalające zabezpieczyć transakcje i komunikację, dokładnie takie same, jak te, które Signet sprzedaje swoim Klientom. Dla nas był to świetny sposób sprawdzenie po raz na kolejny niezawodności naszych produktów. Z drugiej strony uczniowie i nauczyciele dowiedzieli się jak praktycznie posługiwać się podpisem elektronicznym i certyfikatem” - mówi Tadeusz Rogowski, Dyrektor Pionu Technologii i Bezpieczeństwa TP Internet, nadzorujący pracę Centrum Certyfikacji Signet –„ Uważamy, że takie działania edukacyjne, prezentujące nowoczesne rozwiązania w bardzo praktyczny sposób, są szczególnie ważne dla młodych ludzi".
Trzy pierwsze miejsca w konkursie zajęły szkoły:
- Liceum Ogólnokształcącego im. mjra Henryka Sucharskiego w Krzyżu Wielkopolskim
- Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Kołobrzegu
- Zespołu Szkół Radiotechnicznych w Dzierżoniowie. Ci, którzy dali się poznać jako doskonali stratedzy i analitycy zostali nagrodzeni:
- wyjazdem na 3 tygodniowy kurs językowy do Wielkiej Brytanii dla zwycięskiej drużyny,
- nowoczesnymi zestawami komputerowymi,
- drukarkami, skanerami, aparatami cyfrowymi, słownikami elektronicznymi,
- poradnikami i podręcznikami o tematyce ekonomicznej. Patronem medialnym kampanii była Gazeta Giełdy Parkiet, na łamach, której prezentowano zespoły oraz wyniki poszczególnych etapów rozgrywki. Analitycy giełdowi udzielali na łamach Parkietu porad inwestycyjnych adeptom gry giełdowej.(iza)
Zobacz więcej:
TP Internet