GfK Polonia wprowadziła do Polski nowe badanie konsumpcji mediów
GfK Single Source Panel to jednoźródłowe, nieoparte na pamięci
respondenta badanie konsumpcji radia, prasy, telewizji, internetu,
kina, direct mailingu oraz produktów i usług. Dane, jakie może
dostarczyć nowy pomiar są unikalne.
GfK Polonia wykorzysta w badaniu urządzenie EMM, które przypomina z wyglądu telefon komórkowy. Wystarczy, że respondent nosi je przy sobie. Urządzenie, opracowane przez włoską firmę Grupy GfK - GfK Eurisko, opierając się na metodzie porównywania dźwięków (tzw. sound matching), nagrywa co szóstą sekundę dźwięku. W ten sposób dostarcza danych o słuchalności radia i oglądalności telewizji. EMM jest wyposażone w skaner kodów kreskowych (czytelnictwo prasy) i dyktafon (m.in. pomiar konsumpcji kina). Badanie uzupełni analiza konsumpcji produktów i usług prowadzona metodą CAPI (wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo).
GfK Polonia oficjalnie wprowadziła badanie do Polski 18 września podczas konferencji w kinie Silver Screen w Warszawie.
"Polski rynek mediów i badań jest szeroko otwarty na innowacje, dlatego właśnie teraz zdecydowaliśmy się wprowadzić tak zaawansowany metodologicznie produkt jak GfK Single Source Panel" - powiedziała Agnieszka Sora, dyrektor zarządzający GfK Polonia. - "Zgodnie z naszą misją "Growth from Knowledge", naszym głównym celem jest dostarczanie wiedzy, dzięki której nasi klienci będą mogli rozwijać swoje przedsiębiorstwa. Dane dostarczone przez nowy pomiar będą ważnym źródłem wiedzy zarówno dla domów mediowych, jak i wydawców, nadawców czy reklamodawców".
Unikalne dane stworzą możliwość optymalizacji kampanii multimedialnych, cross-mediowej częstotliwości kontaktów i budowania zasięgu. Pozwolą analizować współkonsumpcję mediów na dużych grupach demograficznych i konsumenckich. Dzięki urządzeniu EMM będzie można zbadać także oglądalność telewizji poza domem (tzw. out of home viewing). Po raz pierwszy w Polsce GfK Single Source Panel umożliwi minutowe badanie słuchalności radia, a w przypadku prasy, oprócz tradycyjnych danych, dostarczy także informacje o czasie czytania i liczbie kontaktów z wydaniem. W przypadku kina będziemy mogli poznać termin, czas spędzony w kinie oraz tytuł filmu - czytany w komunikacie.
Badanie będzie się składało z dwóch etapów. Pierwszy z nich ma ruszyć na wiosnę 2008 roku, a drugi planowany jest w czwartym kwartale 2008 roku.
Polska to drugi kraj w Europie, w którym będzie dostępne GfK Single Source Panel. Od 2006 roku badanie z powodzeniem oferuje GfK we Włoszech. Wśród kilkudziesięciu klientów są m.in.: duże domy mediowe, media i reklamodawcy.