RegionalneTrójmiastoGdańsk: Marsz "Ponad podziałami". Uczniowie wezwali dorosłych do zakończenia hejtu

Gdańsk: Marsz "Ponad podziałami". Uczniowie wezwali dorosłych do zakończenia hejtu

Gdańsk: Marsz "Ponad podziałami". Uczniowie wezwali dorosłych do zakończenia hejtu
Źródło zdjęć: © PAP | Marcin Gadomski
Violetta Baran
06.02.2019 16:51

1,5 tysiąca uczniów trójmiejskich szkół przemaszerowało od Fontanny Neptuna, przez Podwale Grodzkie, na plac Solidarności. W marszu "Ponad podziałami" manifestowali przeciwko mowie nienawiści, pogłębiającym się podziałom w społeczeństwie i nietolerancji.

Po zabójstwie Pawła Adamowicza uczniowie IV LO w Gdańsku zorganizowali spotkanie pod hasłem "Stop Hejtowi". Ich kolejną inicjatywą był środowy "Marsz ponad podziałami", do którego dołączyli inni trójmiejscy uczniowie. Razem postanowili zaprotestować przeciwno mowie nienawiści, zaapelować do dorosłych o zmiany w życiu społecznym i politycznym.

Uczniowie zebrali się na pod Fontanną Neptuna. Tam odczytali m.in. fragment wiersza Rafała Bryndala "Szacunek": „Nie musimy się kochać, nie musimy się lubić, (...) Nie musimy sobie kartek wysyłać na święta. Nie musimy na fejsie bywać wśród grona znajomych. (...) Lecz ze względu na przyszłość i dla przodków szacunek, wciąż musimy próbować, aby siebie zrozumieć."

Obraz
© PAP | Marcin Gadomski

Spod fontanny uczestnicy demonstracji ruszyli przez Podwale Grodzkie na plac Solidarności. Skandowali: „Razem z nami, ponad podziałami", „Hejt nie przejdzie", „Oto nasze jest zadanie, między sobą pojednanie", „Solidarność", „Każdy inny, wszyscy równi".

Na koniec marszu uczniowie odczytali swoje postulaty, które spisali na kartonowych tablicach. Jest ich 21. Apelowali m.in. o podwyższenie poziomu debaty publicznej, domagali się niezależnych, obiektywnych mediów publicznych, równego traktowania obu płci i wszystkich orientacji seksualnych oraz troski o środowisko.

Źródło: trojmiasto.pl, trojmiasto.wyborcza.pl

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (292)
Zobacz także