Polska"Gazeta Wyborcza" liderem

"Gazeta Wyborcza" liderem

"Gazeta Wyborcza" pozostała liderem w listopadowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Od "Rzeczpospolitej" dzieli ją coraz więcej publikacji – tym razem 237 materiałów.

Analiza powstała w oparciu o 4946 listopadowych przekazów z prasy, radia i telewizji, w których odnotowano 6013 odniesień do innych mediów. Najwięcej z nich dotyczyło "Gazety Wyborczej", na którą powoływano się 1303 razy. Drugie miejsce nadal należy do "Rzeczpospolitej", ale dzienniki dzieli większa niż w październiku różnica cytowań – 237 materiałów. Na trzeciej pozycji pozostaje bez zmian "Życie Warszawy" (538).

W ścisłej czołówce znalazł się "Puls Biznesu" (245 materiałów), który czwarte miejsce w rankingu w dużej mierze zawdzięcza szeroko komentowanemu wywiadowi z Andrzejem Lepperem na temat polskiej gospodarki i jego wypowiedzi o Leszku Balcerowiczu. Piąte miejsce przypadło "Super Expressowi" (234), który wyprzedził zajmujący od dwóch miesięcy czwartą lokatę "Fakt" (174). "Super Express" był często przywoływany w kontekście przeglądów prasy, domniemanych związków Zbigniewa Wassermana z aferą paliwową oraz polskiej polityki.

Radio Zet utrzymało pozycję lidera wśród stacji radiowych. W rankingu najczęściej przywoływanych stacji telewizyjnych nastąpiła zmiana na szczycie – pierwsze miejsce zajęła TVP1, na drugie spadł TVN. Zaskoczeniem jest drugie miejsce Radia Maryja wśród najchętniej cytowanych stacji radiowych. To debiut tego radia w pierwszej piętnastce rankingu. Na Radio Maryja powoływano się najczęściej w związku z wypowiedziami polityków, a zwłaszcza członków rządu na antenie stacji.

W listopadzie pojawiły się nowe tematy - odnotowano sześć szerzej opisywanych afer. Są to m.in. sprawa związków Zbigniewa Wassermana z aferą paliwową, sprawa więzień CIA w Polsce oraz fałszywych pieniędzy w sklepach Biedronka. Najczęstszym tematem powołań były tradycyjnie wzmianki w przeglądach prasy – w listopadzie odnotowano ich znaczną liczbę: 2126.

Mediami, które z największą częstotliwością korzystały z doniesień innych środków masowego przekazu, są TVN 24 i TVP3. 83% powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 17% - lokalnych. Najwięcej cytatów z mediów lokalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, w którym liderem ponownie zostało "Życie Warszawy".

"Wprost" zachował pozycję najczęściej cytowanego tygodnika ogólnopolskiego (179 materiałów). Kolejne miejsca zajęły "Polityka" (119) oraz "Newsweek" (102). Tygodnik "Ozon" cytowany był w październiku 39 razy. Dziennik "Nowy Dzień" zadebiutował w zestawieniu cytowań z 68 powołaniami.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)