Filmy ze spożywczego
Firma Wal-Mart Stores - właściciel największej na świecie sieci supermarketów - uruchomiła internetowy serwis filmowy. Udostępniony właśnie serwis oznaczony został jako wersja beta i obecnie w jego ofercie znaleźć można ok. 3000 filmów i odcinków seriali. Ich producentami są największe studia filmowe oraz sieci telewizyjne.
Na razie brak wśród nich produkcji takich gigantów jak ABC, CBS czy NBC, ale trwają już negocjacje i wkrótce także i ich oferta powinna zagościć w sieci Wal-Marta.
Firma od razu rzuciła wyzwanie konkurencji. Pobranie jednego filmu kosztuje od 12,88 do 19,88 centów, a odcinek serialu wyceniono na 1,96 USD, czyli o 4 centy taniej, niż w iTunes. Serwis Apple'a sprzedaje część filmów taniej ( kosztują one 12,99 lub 14,99 USD ), jednak w swojej ofercie ma obrazy jedynie dwóch producentów - The Walt Disney Co. i Paramount Studios. Większość koncernów filmowych nie chciała podpisać z Apple'm odpowiednich umów, gdyż firma Jobsa stosuje sztywne, takie same ceny dla każdego filmu, a studia wolą wyceniać każdy z tytułów indywidualnie. Umożliwia im to właśnie Wal-Mart.
Sieć supermarketów ma przewagę również na rynku starszych tytułów. Są one sprzedawane za 7,50 USD, podczas gdy Apple chce za nie 9,99 dolarów. Faktem jest też, że Wal-Mart miał znacznie mocniejszą pozycję przetargową niż Apple. Do sieci tej należy bowiem aż 40% amerykańskiego rynku DVD, więc studia wolały nie zadzierać z potężnym dystrybutorem.
Analitycy zauważają, że umowa z Wal-Martem będzie miała olbrzymi wpływ na rozwój rynku. Teraz, gdy studia filmowe mają ją w ręku mogą zawierać umowy z kolejnymi online'owymi dystrybutorami nie myśląc o tym, jak ich działania wpłyną z ewentualną współpracę z gigantem.