Fiat najpopularniejszą marką samochodu w Polsce
Fiat jest najpopularniejszą marką samochodu
w Polsce - wynika z badania TNS OBOP, opublikowanego w środę.
Fiaty, którymi jeżdżą Polacy, to 39 proc. ogółu nowych aut w
Polsce oraz 22 proc. aut używanych.
19.10.2005 | aktual.: 19.10.2005 14:59
Z badania wynika, że wśród nowych samochodów na dalszych miejscach są auta marki Daewoo (18 proc.), Skoda (10 proc.), Renault (6 proc.), Opel (6 proc.), Toyota (4 proc.), SEAT (4 proc.), Peugot (2 proc.), Hyundai(2 proc.), Ford (2 proc.).
Wśród samochodów używanych na dalszych miejscach znalazły się Volkswagen (15 proc.), Opel (11 proc.), Ford (10 proc.), Polonez (8 proc.), Renault (6 proc.), Skoda (3 proc.), SEAT (3 proc.), Daewoo (3 proc.), Citroen (3 proc.).
Wyniki badań wskazują, iż młodzi ludzie (w wieku 20-39 lat) są bardziej skłonni kupować tańsze auta. Dlatego pięciokrotnie częściej (82 proc.) kupują samochody używane niż nowe (18 proc.).
Natomiast osoby starsze (60 lat i więcej) niewiele częściej wybierają samochody nowe (52 proc.) niż z "drugiej ręki" (48 proc.).
"Wielkość sprzedaży nowych aut w Polsce charakteryzuje wyraźny trend spadkowy. Ponadto średnie ceny detaliczne większości nowych samochodów oferowanych w Polsce wzrosły. Czynnik ten może wpłynąć na utrzymanie się rosnącej sprzedaży tańszych aut używanych, szczególnie wśród młodych ludzi" - dodał w komentarzu do wyników badań Bartłomiej Strączak z TNS OBOP.
Badanie przeprowadzono w okresie od 5 do 9 maja 2005 r. na próbie 1005 Polaków w wieku 15 i więcej lat.