Festiwal Jedynki oglądało więcej widzów niż TOPtrendy
Zakończony w sobotę Festiwal Jedynki miał identyczną oglądalność, jak ubiegłoroczna edycja. TVP z reklam zarobiła prawie 5 mln zł.
Według danych AGB Nielsen Media Research Festiwal Jedynki w Operze Leśnej Sopocie oglądało średnio 3,1 mln widzów. Pierwszy dzień Festiwalu (4 sierpnia 2006 r.) zgromadził przed telewizorami 2,7 mln widzów, drugi dzień o milion osób więcej, czyli 3,7 mln.
Zeszłoroczny Festiwal Jedynki w Sopocie miał również średnią oglądalność na poziomie 3,1 mln widzów. Jednakże pierwszy dzień Festiwalu (19 sierpnia) przyciągnął przed telewizory więcej widzów, niż drugi dzień. 19 sierpnia 2005 roku Festiwal oglądało średnio 3,2 mln widzów, 20 sierpnia – prawie 3 mln widzów.
Z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy Festiwalu Jedynki stacja zarobiła prawie 5 mln zł (dane według cenników, bez uwzględnienia rabatów). Wśród reklamodawców na pierwszym miejscu znalazła się firma Procter & Gamble, która zostawiła w stacji 1,6 mln zł. Na drugim miejscu znalazła się Polska Telefonia Cyfrowa z wpływami sięgającymi 0,9 mln zł.
Tegoroczny Festiwal Jedynki przyciągnął przed telewizory głównie kobiety (60,2%), a także widzów powyżej 25 roku życia. Większość z nich pochodzi z małych (poniżej 50 tysięcy) lub dużych miast (powyżej 200 tys.), z wykształceniem średnim lub wyższym.
Przypomnijmy, że zakończony w połowie lipca br. festiwal telewizji Polsat "TOPtrendy" oglądało średnio 2 374 237 widzów.