Eurosport najchętniej oglądanym kanałem europejskim
Według wyników najnowszych badań EMS 2008 Summer opublikowanych 23
lipca kanały należące do Grupy Eurosport znalazły się na czele
najchętniej oglądanych stacji tematycznych w Europie. Jak informuje
nadawca w porównaniu z ostatnim badaniem Eurosport jak i Eurosport
2 odnotowały znaczący wzrost popularności.
Eurosport zajmuje pierwsze miejsce w badaniu EMS od 13 lat. W badaniu Summer 2008 miesięczne dotarcie Eurosportu wynosi 47,7%, co stanowi 3-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w 2007 roku. Zasięg tygodniowy wzrósł o 2% i wynosi 32%.
Eurosport 2 jest mierzony przez EMS dopiero drugi rok z rzędu. Tygodniowy zasięg kanału w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł o 12%.
- Transmisje sportowe, zwłaszcza te nadawane na żywo, trzymają widza przed telewizorem często przez kilka godzin, aż do samego finału. Jest to wspaniała rozrywka, ponieważ dotyka emocji widzów, a kibice sportowi to bardzo oddana widownia - powiedział Jacques Raynaud, wiceprezes Grupy Eurosport.
European Media & Marketing Survey (EMS) od 1995 roku bada rynek ogólnoeuropejskich stacji telewizyjnych, międzynarodowych tytułów prasowych oraz międzynarodowych agencji. Przeprowadzane jest dwa razy w roku wśród najlepiej sytuowanych Europejczyków oraz kadry zarządzającej. Pomaga reklamodawcom w odpowiedni sposób alokować budżety reklamowe w różnego rodzaju mediach.