Trwa ładowanie...
d1sgx9i

Europejczycy kupują mniej samochodów

d1sgx9i
d1sgx9i

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), choć sprzedaż nowych samochodów w Europie w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2000 r. była o 1,5% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, we wrześniu doszło do gwałtownego załamania. Sprzedano 1,27 mln nowych aut, tj. o 5,7% mniej niż we wrześniu 1999r. To niekorzystne zjawisko objęło całą Europę poza Grecją, Włochami i Szwecją.

Stowarzyszenie tłumaczy ten spadek wyjątkowo niskim kursem euro, co osłabia siłę nabywczą Europejczyków oraz rekordowymi cenami paliw. Rozważając decyzje kupna nowego samochodu klienci coraz częściej biorą pod uwagę rosnące koszty jego eksploatacji. Świadczyć o tym może rosnąca sprzedaż diesli.

Najwięcej stracił MG Rover. Ponad 47 procentowy spadek sprzedaży spowodowany był głównie pozbyciem się tej marki przez BMW. Szefowie brytyjskiego producenta chcąc ratować sprzedaż zapowiedzieli już obniżenie cen swoich samochodów o 20%.

Poniżej przedstawiamy zestawienie sprzedaży poszczególnych marek w Europie oraz relacje tych wartości do ubiegłorocznego poziomu.(laz)

Sprzedaż w 09.2000 (sztuk)

Spadek/wzrost (%) do 09.1999

Volkswagen

229 388

-1,1

PSA

157 726

9,4

GM

135 163

-17,7

Renault

116 242

-13,0

Ford

163 925

-9,5

Fiat

118 249

9,1

BMW

45 391

3,3

DaimlerChrysler

82 253

8,0

Rover

17 197

-47,1

Auta koreańskie

41 537

-6,4

Hyundai

18 176

0,8

Daewoo

14 541

-20,9

Auta Japońskie

157 270

-12,8

Toyota

51 548

1,3

Nissan

36 619

-14,4

Mazda

14 484

-25,3

Honda

19 743

-28,4

Mitsubishi

14 260

-1,8

Wszystkie marki

1 268 265

-5,7

d1sgx9i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1sgx9i
Więcej tematów