Europa - częściej w sieci, mniej w podróży
Czy wrześniowy atak na Nowy Jork mógł zmienić styl życia Europejczyków? Agencja reklamowa Euro RSCG Worldwide przeprowadziła badania, z których wynika, że po tragedii ludzie m.in. ograniczają plany wakacyjne, więcej jedzą i częściej korzystają z Internetu.
15.11.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Badanie zrealizowano na podstawie 1300 wywiadów przeprowadzonych przez Internet między 2 a 5 listopada we Włoszech, Francji, Holandii, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Ponad połowa respondentów (59%) popiera zaangażowanie swojego kraju w walkę przeciwko terroryzmowi. Przeciwnych jest 22% ankietowanych. 30% Francuzów, 17% Włochów i 12% Brytyjczyków jest jednak przekonanych, że Stany Zjednoczone zasłużyły sobie na atak.
Z badania wynika, że wydarzenia 11 września miały bezpośredni wpływ na stosunek ludzi do podróżowania samolotem. 11% respondentów stwierdziło, że odmówi wykonywania pracy związanej z podróżowaniem samolotem, zaś 10%, że zrezygnuje ze swoich planów wakacyjnych.
Z sondażu wynika także, że wydarzenia w Nowym Jorku spowodowały, że ludzie sięgnęli po informacje do Internetu. Ponad połowa (58%) badanych deklaruje, że poświęca więcej czasu na śledzenie bieżących wydarzeń przy użyciu Internetu, a 27% częściej używa poczty e-mail do pozostawania w kontakcie z przyjaciółmi i krewnymi.
Po ataku na WTC - twierdzi Euro RSCG Worldwide - ludzie więcej jedzą. Na przykład Francuzi spożywają więcej krakersów, ciastek i chleba. Jedzą też o 38% więcej sera, piją o 34% więcej gorącej czekolady i innych słodkich napojów. (miz)