Euro 2008: mecz Chorwacja - Polska oglądało 8,8 mln widzów, Polsat zarobił z reklam 52 mln zł
Rozegrany w poniedziałek mecz Chorwacja - Polska obejrzało 8,8 mln
widzów. Był to najsłabszy wynik oglądalności podczas rozgrywek Euro
2008 z udziałem polskiej drużyny.
18.06.2008 08:00
W Polsacie spotkanie oglądało 8,56 mln widzów (dało to stacji 54,25 proc. udziału), a w Polsacie Sport Extra - 290 tys. widzów (1,83 proc. udziału). Rozgrywany w tym samym czasie mecz Austria - Niemcy przyciągnął do transmitującego go Polsatu Sport 68 tys. osób (0,38 proc.).
* * * * * * Wszyscy 4+ * * 16-49
Mecz Stacja Godz. AMR SHR % SHR %
POLSKA - CHORWACJA Polsat 20:08 8 558 349 54,25% 61,04%
POLSKA - CHORWACJA Polsat Sport Extra 20:08 288 319 1,83% 1,89%
AUSTRIA - NIEMCY Polsat Sport 20:08 68 066 0,43% 0,38%
8,8 mln widzów to najsłabszy wynik oglądalności meczu z udziałem Polaków na Euro 2008. Przypomnijmy, że spotkanie Niemcy - Polska widziało łącznie w Polsacie i Polsacie Sport Extra ponad 10,9 mln fanów piłki nożnej (sam Polsat przyciągnął 10,5 mln widzów), a mecz Austria - Polska oglądało łącznie 10,6 mln widzów (Polsat miał 10,3 mln oglądających).
* * Polsat * * * * Wszyscy 4+ * * 16-49
* * Mecz Data Godz. AMR SHR % SHR %
1 NIEMCY - POLSKA 08-06-2008 20:20 10 309 587 28,73% 67,12%
2 AUSTRIA - POLSKA 12-06-2008 20:19 10 257 787 28,58% 70,26%
3 POLSKA - CHORWACJA 16-06-2008 20:08 8 558 349 23,85% 61,04%
4 HOLANDIA - WLOCHY 09-06-2008 20:20 3 875 568 10,80% 35,16%
5 CHORWACJA - NIEMCY 12-06-2008 17:35 3 749 616 10,45% 46,38%
6 SZWAJCARIA - TURCJA 11-06-2008 20:21 3 749 139 10,45% 31,67%
7 HOLANDIA - FRANCJA 13-06-2008 20:23 3 709 598 10,34% 30,69%
8 PORTUGALIA - TURCJA 07-06-2008 20:22 3 489 095 9,72% 33,82%
9 TURCJA - CZECHY 15-06-2008 20:07 3 385 703 9,43% 25,54%
10 GRECJA - SZWECJA 10-06-2008 20:20 3 341 070 9,31% 29,21%
Z danych wynika, że mecz Polaków z Chorwatami oglądali głównie mężczyźni, osoby powyżej 30. roku życia i mieszkańcy dużych miast.
_ _ AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 112 53,72%
Kobiety 89 46,28%
Wiek 4- 9 34 2,10%
10- 15 64 4,81%
16 - 19 88 5,43%
20 - 24 79 6,94%
25 - 29 75 6,40%
30 - 34 104 8,17%
35 - 39 106 7,13%
40 - 44 125 8,21%
45 - 49 131 10,09%
50 - 54 135 11,10%
55 - 59 121 8,73%
60+ 114 20,89%
Wlk.miasta Wieś 96 36,88%
< 50 tys. 97 23,15%
50-100 tys. 96 8,59%
100-200 tys. 91 7,25%
200 tys. 116 24,14%
Zawód Top management 135 11,17%
Pracownicy szczebla średniego 110 14,71%
Pracownicy fizyczni i rolnicy 101 19,77%
Emeryci 121 31,26%
Inne 70 23,09%
Wykształcenie Podstawowe 108 47,79%
Średnie 105 31,50%
Wyższe 116 13,81%
Inne 50 6,91%
Wpływy brutto (bez uwzględnienia rabatów) z reklam wokół dotychczasowych transmisji meczów Euro 2008 na Polsacie, Polsacie Sport i Polsacie Sport Extra wyniosły 52 mln zł (łącznie ze spotami nadanymi przy powtórkach).
Stacja Wpływy Czas trwania Liczba spotów
Polsat 50 060 030 06:58:34 1441
Polsat Sport 305 290 01:16:17 374
Polsat Sport Extra 1 419 325 07:04:49 1595
Suma 51 784 645 * * * *
W pierwszej trójce największych reklamodawców dotychczasowych meczów Euro 2008 znalazły się firmy: Polska Telefonia Cyfrowa z wpływami 2,9 mln, Eurocard -2,3 mln zł i Coca - Cola - 2 mln zł.