Trwa ładowanie...
d2eom1e
euro 2008
18-06-2008 08:00

Euro 2008: mecz Chorwacja - Polska oglądało 8,8 mln widzów, Polsat zarobił z reklam 52 mln zł


Rozegrany w poniedziałek mecz Chorwacja - Polska obejrzało 8,8 mln
widzów. Był to najsłabszy wynik oglądalności podczas rozgrywek Euro
2008 z udziałem polskiej drużyny.

d2eom1e
d2eom1e

W Polsacie spotkanie oglądało 8,56 mln widzów (dało to stacji 54,25 proc. udziału), a w Polsacie Sport Extra - 290 tys. widzów (1,83 proc. udziału). Rozgrywany w tym samym czasie mecz Austria - Niemcy przyciągnął do transmitującego go Polsatu Sport 68 tys. osób (0,38 proc.).

* * * * * * Wszyscy 4+ * * 16-49
Mecz Stacja Godz. AMR SHR % SHR %
POLSKA - CHORWACJA Polsat 20:08 8 558 349 54,25% 61,04%
POLSKA - CHORWACJA Polsat Sport Extra 20:08 288 319 1,83% 1,89%

AUSTRIA - NIEMCY Polsat Sport 20:08 68 066 0,43% 0,38%

8,8 mln widzów to najsłabszy wynik oglądalności meczu z udziałem Polaków na Euro 2008. Przypomnijmy, że spotkanie Niemcy - Polska widziało łącznie w Polsacie i Polsacie Sport Extra ponad 10,9 mln fanów piłki nożnej (sam Polsat przyciągnął 10,5 mln widzów), a mecz Austria - Polska oglądało łącznie 10,6 mln widzów (Polsat miał 10,3 mln oglądających).

d2eom1e

* * Polsat * * * * Wszyscy 4+ * * 16-49
* * Mecz Data Godz. AMR SHR % SHR %
1 NIEMCY - POLSKA 08-06-2008 20:20 10 309 587 28,73% 67,12%
2 AUSTRIA - POLSKA 12-06-2008 20:19 10 257 787 28,58% 70,26%
3 POLSKA - CHORWACJA 16-06-2008 20:08 8 558 349 23,85% 61,04%
4 HOLANDIA - WLOCHY 09-06-2008 20:20 3 875 568 10,80% 35,16%
5 CHORWACJA - NIEMCY 12-06-2008 17:35 3 749 616 10,45% 46,38%
6 SZWAJCARIA - TURCJA 11-06-2008 20:21 3 749 139 10,45% 31,67%
7 HOLANDIA - FRANCJA 13-06-2008 20:23 3 709 598 10,34% 30,69%
8 PORTUGALIA - TURCJA 07-06-2008 20:22 3 489 095 9,72% 33,82%
9 TURCJA - CZECHY 15-06-2008 20:07 3 385 703 9,43% 25,54%
10 GRECJA - SZWECJA 10-06-2008 20:20 3 341 070 9,31% 29,21%

Z danych wynika, że mecz Polaków z Chorwatami oglądali głównie mężczyźni, osoby powyżej 30. roku życia i mieszkańcy dużych miast.

_ _ AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 112 53,72%

Kobiety 89 46,28%
Wiek 4- 9 34 2,10%

d2eom1e

10- 15 64 4,81%

16 - 19 88 5,43%

20 - 24 79 6,94%

25 - 29 75 6,40%

30 - 34 104 8,17%

35 - 39 106 7,13%

40 - 44 125 8,21%

45 - 49 131 10,09%

50 - 54 135 11,10%

55 - 59 121 8,73%

60+ 114 20,89%
Wlk.miasta Wieś 96 36,88%

< 50 tys. 97 23,15%

50-100 tys. 96 8,59%

100-200 tys. 91 7,25%

200 tys. 116 24,14%
Zawód Top management 135 11,17%

d2eom1e

Pracownicy szczebla średniego 110 14,71%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 101 19,77%

Emeryci 121 31,26%

Inne 70 23,09%
Wykształcenie Podstawowe 108 47,79%

Średnie 105 31,50%

Wyższe 116 13,81%

Inne 50 6,91%

Wpływy brutto (bez uwzględnienia rabatów) z reklam wokół dotychczasowych transmisji meczów Euro 2008 na Polsacie, Polsacie Sport i Polsacie Sport Extra wyniosły 52 mln zł (łącznie ze spotami nadanymi przy powtórkach).

Stacja Wpływy Czas trwania Liczba spotów
Polsat 50 060 030 06:58:34 1441
Polsat Sport 305 290 01:16:17 374
Polsat Sport Extra 1 419 325 07:04:49 1595
Suma 51 784 645 * * * *

W pierwszej trójce największych reklamodawców dotychczasowych meczów Euro 2008 znalazły się firmy: Polska Telefonia Cyfrowa z wpływami 2,9 mln, Eurocard -2,3 mln zł i Coca - Cola - 2 mln zł.

d2eom1e
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2eom1e
Więcej tematów