Erotyzm i przemoc znikną z TVP podczas pielgrzymki
"Gazeta Wyborcza" pisze, że na czas pielgrzymki papieża do Polski z reklam nadawanych w Telewizji Polskiej mają zniknąć wulgarność, erotyzm i przemoc. Dyrektor Biura Reklamy Zbigniew Badziak szacuje, że zakaz emisji dotknie nie więcej niż kilkanaście procent wszystkich reklam.
Badziak mówi, że TVP nie chce, aby widzowie nastawieni na relacje z mszy świętej czuli się urażeni formą i treścią, która nie pasuje do podniosłej atmosfery wizyty papieża. W ogóle nie będzie bloków reklamowych tuż przed i po relacjach z mszy świętej.
"Gazeta Wyborcza" przypomina, że papież będzie gościł w Polsce od 25 do 28 maja. Biuro Reklamy już ustaliło, że zdjęte zostaną reklamy między innymi piwa, produktów higieny intymnej, środków antykoncepcyjnych, bielizny osobistej, materiałów wybuchowych i łatwopalnych.
Dziennik pisze, że reklamy, które mogą urazić wrażliwszych widzów, będzie wyłuskiwać specjalna komisja kolaudacyjna, która od 15 maja zacznie działać w TVP. (IAR)