PolskaElektronika potanieje jeszcze bardziej

Elektronika potanieje jeszcze bardziej

Jesienią do Polski wejdzie brytyjska sieć
hipermarketów z elektroniką Dixons. A kiedy ruszy na cenową wojnę
z Media Marktem, RTV Euro AGD czy Avansem, obniżki telewizorów,
DVD czy lodówek, jakich doświadczyliśmy w ciągu ostatniego roku,
będą się wydawać ledwie zabawą - zapowiada "Gazeta Wyborcza".

20.06.2005 05:45

Dixons Group otworzy jesienią swoje dwa hipermarkety w Warszawie. Kończy właśnie nabór pracowników. Brytyjczycy wchodzą do Polski, bo nie mogli zignorować rynku, który uchodzi za największy w Europie Środkowej. Jego wartość GfK Polonia oblicza na 8,7 mld zł, z czego sprzęt RTV to ok. 4 mld zł, a AGD - 4,7 mld.

Dixons to potęga w tej branży w Europie - ma ponad 1,5 tys. sklepów i roczne przychody ok. 6,5 mld funtów (blisko 9 mld euro). Konkurencyjna niemiecka sieć Metro (sklepy Media Markt i Saturn) ma 503 markety i ponad 12 mld euro przychodów w 2004 r.

W Polsce Dixons wchodzi na rynek już podzielony między dużych graczy, takich jak Media Markt, RTV Euro AGD, Saturn, Mars, Avans czy Neonet. Czym może przyciągnąć klientów? Niższymi cenami. Kilka lat temu w Budapeszcie Dixons zmierzył się z Media Marktem. Każda z sieci chciała wtedy zdobyć wśród klientów opinię najtańszej i ceny ścinano do samej ziemi. Obniżki sięgały 70% - np. niezły telewizor można było kupić za równowartość 99 zł. Ba, część asortymentu była dostępna za 1 forinta (100 forintów to 1,6 zł).

Zdaniem analityków rynku tak samo będzie w Polsce. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)