Dynamiczny wzrost reklamy zewnętrznej

Rynek reklamy zewnętrznej może w tym roku wzrosnąć o 12-15 proc. m.in dzięki dużym wpływom z kampanii parlamentarnej i prezydenckiej.

19.10.2005 | aktual.: 20.10.2005 09:12

W 2006 roku zwyżka będzie mniejsza i wyniesie 3-5 proc - szacuje Janusz Malinowski, prezes firmy outdoorowej Stroer Polska.

"Trzeci kwartał, a zwłaszcza wrzesień był bardzo udany dla outdooru. Reklama zewnętrzna okazała się bardzo dobrym medium dla kampania parlamentarnej i prezydenckiej. We wrześniu wskaźnik zajętości naszych nośników osiągnął rekordowy poziom 95 proc., co w praktyce oznacza, że wszystkie tablice były zajęte" - powiedział we wtorek dziennikarzom Malinowski.

"Szacujemy, że w całym 2005 roku rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie o 12-15 proc. Nasze przychody zwiększą się w tym okresie o około 15 proc., a zysk netto powinien wynieść około 20 mln zł" - dodał.

W lipcu Stroer, który jest jedną z największych firm na polskim rynku reklamy zewnętrznej, szacował wzrost rynku reklamy zewnętrznej oraz swoich przychodów w 2005 roku na około 9 proc.

Firma ma obecnie 1.779 tablic klasy premium typu "super 18" (tablice o rozmiarach 6 m x 3 m o wyższym standardzie) oraz 882 tablice typu "super 12" (tablice o rozmiarach jak billboardy, czyli 5,04 m x 2,38 m, ale o wyższym standardzie) .

Do końca 2006 roku sieć tych nośników ma zwiększyć się o 35 proc. do odpowiednio: 2.300 sztuk "super 18" i 1.300 sztuk "super 12".

Nakłady inwestycyjne Stroera m.in. na zwiększenie istniejącej sieci nośników oraz wprowadzenie nowych typów nośników reklamy zewnętrznej mają w 2006 roku pochłonąć 25 mln zł.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)