Dwa razy więcej na Web 2.0
Wydatki funduszy Venture Capital na serwisy klasyfikowane jako Web 2.0 wyniosły w 2006 r. 844 mln USD i były ponad dwukrotnie wyższe niż w 2005 r., informuje agencja DowJones oraz firma Ernst & Young.
Większość tej kwoty - 83% - zainwestowano w firmy amerykańskie. Najwięcej na serwis społecznościowy Facebook ( 25 mln USD ), Zillow ( 25 mln USD, pośrednictwo nieruchomości, ) oraz PodShow ( 15 mln USD, serwis społecznościowy z podcastami ). Średnia wartość inwestycji wyniosła 6 mln USD.
Poza USA, największy zastrzyk finansowy dostała francuska firma NetVibes ( 14,4 mln USD, własna strona startowa, dostępna również w polskiej wersji językowej, ), brytyjska Where Are You Now ( serwis społecznościowy, 9 mln USD ) oraz chiński serwis Toodou ( 8,5 mln USD , serwis społecznościowy ).
Najwięcej w przedsięwzięcia Web 2.0 zainwestowały fundusz Benchamark Capital ( 13 inwestycji ), Draper Fisher Jurveston ( 10 inwestycji ) oraz Sequoia Capital ( 9 inwestycji ).
Więcej: PrimeNewswire - http://www.primenewswire.com/newsroom/news.html?d=115876 ( ang. )