Duże zmiany personalne w polskiej Motoroli
Joanna Lewandowska została nowym dyrektorem strategii sprzedaży telefonów komórkowych w Polsce.
03.03.2006 00:06
W uznaniu dotychczasowych osiągnięć już 14 menedżerów z polskiego oddziału Motoroli nadzoruje działania firmy w więcej niż jednym kraju.
Joanna Lewandowska odpowiada za opracowywanie i wdrażanie strategii sprzedaży we wszystkich segmentach polskiego rynku telefonów komórkowych oraz koordynuje pracę całego działu. Jej głównym regionalnym zadaniem jest zarządzanie sprzedażą telefonów Motoroli dla grupy T-Mobile w Polsce, Czechach, Słowacji i Chorwacji. Grzegorz Podgórski objął regionalną pozycję dyrektora ds. kluczowych klientów i będzie koncentrować się na rozwoju współpracy z grupą Orange w Polsce, Rumunii i na Słowacji.
Od marca br. rozpocznie również pracę Piotr Żelakiewicz, który będzie odpowiedzialny za sprzedaż i wzmocnienie pozycji Motoroli w Polkomtel S.A. Natomiast od ponad roku marketingiem telefonów komórkowych w Europie Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Chorwacja i Słowenia) zajmuje się dyrektor Małgorzata Matusiewicz.
W polskim oddziale Motoroli pracuje już 14 osób zarządzających interesami firmy w więcej niż jednym kraju regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Oprócz sprzedaży telefonów komórkowych, menadżerowie z Polski zarządzają takimi dziedzinami jak: dystrybucja radiotelefonów, rozwój zasobów ludzkich, ustalanie poziomu płac i benefitów, administrowanie majątkiem i powierzchnią biurową, zakupy i sieć dostawców, wdrażanie systemów jakości oraz bezpieczeństwo sieci informatycznych.
- Od dwóch lat wyraźnie wzrasta liczba polskich menedżerów obejmujących kluczowe stanowiska w regionalnych strukturach firmy. Świadczy to tylko o tym, że Motorola wysoko ocenia naszych specjalistów. Jesteśmy dumni z tego, że nasz kraj wyrasta na lidera wśród kadry zarządzającej, mówi Ryszard Łada, prezes zarządu Motorola Polska Sp. z o.o., wiceprezes korporacji na region Europy Środkowo-Wschodniej.
Motorola umacnia swój wizerunek i stale rozszerza zakres swojej działalności w Polsce. W 1998 roku Motorola zainwestowała w stworzenie nowoczesnego Centrum Oprogramowania w Krakowie, gdzie pracę znalazło ponad 700 programistów. Ich zadaniem jest tworzenie oprogramowania do najnowszych urządzeń firmy w standardzie TETRA i UMTS wykorzystywanych na całym świecie.
Motorola przełamuje stereotypy i zachęca kobiety do podejmowania pracy jako inżynier oprogramowania. Od 2000 roku organizuje konkurs “Diversity”, zachęcający dziewczęta do studiowania na kierunkach informatycznych. Program “Diversity” został w 2005 roku wyróżniony Szwedzkimi Okularami Równości, nagrodą przyznawaną w uznaniu za działania na rzecz równouprawnienia kobiet i mężczyzn.
Motorola otrzymała również wyróżnienie “CoolBrands Polska 2005”, przyznawane najmodniejszym i najbardziej pożądanym markom na polskim rynku.