Dostawa w smartfonie. Jak nowe technologie pomagają w prowadzeniu biznesu
Pandemia koronawirusa przyspieszyła digitalizację i cyfryzację wielu branż, także handlu. Firmy stanęły przed wyborem: przestawienie się na e-commerce i efektywne wykorzystanie technologii lub gospodarczy niebyt. Żabka, największa sieć sklepów convenience w Polsce, była na to przygotowana. Innowacje ułatwiające franczyzobiorcom prowadzenie sklepów wdraża się tu od lat.
A dokładnie od 2016 roku, kiedy to Żabka zaczęła modernizację pierwszych sklepów. W ostatnich latach sieć zyskała nową identyfikację wizualną, a poszczególne punkty bardziej nowoczesne wyposażenie i bogatszy asortyment. Sukcesywnym zmianom ulegał również model franczyzowy. Innowacje docenili klienci – ruch w Żabkach zwiększył się o 30 proc. i – co naturalne – franczyzobiorcy.
Żabka do domu
Sieć nieustannie testuje w swoich wybranych sklepach nowe rozwiązania. Wśród nich są m.in. systemy elektronicznych cenówek, dzięki czemu nie trzeba już zmieniać etykiet cenowych ręcznie, inteligentne półki, które w czasie rzeczywistym informują personel o tym, jak wygląda kwestia dostępności poszczególnych towarów oraz kasy samoobsługowe, tak dobrze sprawdzające się w czasie pandemii koronawirusa. To także digital signage, inteligentne ekrany pozwalające dostosować komunikację marketingową do warunków panujących na zewnątrz. Żabka oferuje klientom np. gorącą kawę w zimne grudniowe wieczory. Wszystkie te rozwiązania mają jeden cel: zwiększyć zadowolenie klientów oraz ułatwić prowadzenie sklepów przez franczyzobiorców.
Również w czasie pandemii sieć wdrożyła nowe usługi. "Zamów i odbierz" pozwala zamówić produkty w aplikacji mobilnej żappka, a następnie odebrać je w sklepie. Z kolei dzięki współpracy z Uber Eats można zamówić produkty ze sklepu z dostawą do domu.
Mobilne centrum zarządzania
Nową aplikację zyskali także franczyzobiorcy. Cyberstore, nowoczesne narzędzie do kompleksowego zarządzania sklepem z poziomu telefonu lub komputera, zastąpiło dotychczasową Frappkę. Aplikacja pozwala na bieżącą kontrolę wyników sklepu oraz zarządzanie wszystkimi obszarami pracy.
Cyberstore zawiera m.in. bazę raportów, w której w przejrzysty sposób prezentowane są dane dotyczące wyników sklepu oraz magazyn, gdzie znajdują się informacje m.in. o zaplanowanych dostawach czy dostępności wybranych produktów. Aplikacja pozwala śledzić wyniki wizyt w sklepie i kontrolować finanse franczyzobiorcy.
Cyberstore to także mnóstwo udogodnień, które sprawiają, że korzystanie z aplikacji jest jeszcze prostsze. To pulpit z najważniejszymi informacjami, wygodna wyszukiwarka funkcjonalności, która w łatwy sposób pozwala znaleźć to, czego w danym momencie potrzebują franczyzobiorcy oraz powiadomienia informujące o najważniejszych sprawach.
Co ważne, aplikacja Cyberstore powstała przy współudziale franczyzobiorców Żabki, którzy spędzili dziesiątki godzin na warsztatach i konsultacjach oraz udzielili tysięcy odpowiedzi w specjalnie przygotowanych kwestionariuszach. Wszystko po to, by stworzyć najbardziej efektywne rozwiązanie.
Z narzędzi cyfrowych Żabka chętnie korzysta także w kontaktach z franczyzobiorcami. Zainteresowani mogą zalogować się na platformie e-learningowej i wziąć udział w licznych szkoleniach. Franczyzobiorcy mogą też założyć na portalu konta swoim pracownikom i szkolić ich z systemu obsługi kasy, sposobu przygotowania ciepłych przekąsek czy standardów obsługi klienta.
Siła sieci
Niezależnie od pandemii sieć cały czas się rozrasta. W całej Polsce jest już ponad 6,8 tys. sklepów i ponad 5 tys. franczyzobiorców. W tej chwili rekrutacja prowadzona jest online. Żabka kusi także nową ofertą – każdy przedsiębiorca, który rozpocznie współpracę z siecią ma zagwarantowany przychód w wysokości 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok prowadzenia działalności.
Jak działa franczyza Żabki? Każdy franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą. Po jego stronie jest zarządzanie sklepem, kontrola kosztów, prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością, w tym regulowanie należnych podatków i ZUS, a także kwestie pracownicze.
Po podpisaniu umowy każdą ze stron obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Franczyzobiorca może zrezygnować z dalszej współpracy bez żadnych konsekwencji. Co więcej, w czasie prowadzenia działalności może liczyć na bieżącą pomoc czy poradę Centrum Wsparcia Franczyzobiorców.
Z siecią Żabka prowadzenie sklepu jest dużo łatwiejsze. Więcej informacji na www.franczyza.zabka.pl
Materiał powstał przy współpracy z siecią Żabka