Dobre skojarzenia z WP
Logo Wirtualnej Polski i Onetu kojarzy się 94% Internautów - wynika z marcowego sondażu TNS OBOP. Dostęp do sieci miało 32% Polaków.
10.04.2003 | aktual.: 10.04.2003 15:20
W sondażu TNS OBOP badano spontaniczną znajomość witryn internetowych, prosząc ankietowanych o wymienienie znanych przez nich witryn. Najczęściej podawany był Onet (71%), Wirtualna Polska (56%), Interia (29%), RMF (19%). Na dalszych miejscach były: Gazeta, Era, Plusgsm, Idea, Radio Zet i Rzeczpospolita.
Następnie badanym pokazywano kolejno karty z logo witryn prosząc o wskazanie tych, które znają (bez względu na to, czy korzystają z nich, czy nie). Okazało się, że logo Onetu i Wirtualnej Polski kojarzy 94% Polaków, Interii - 71%, RMF i Gazety - 51% , Ery i Plusgsm - 49%.
Podczas badania okazało się również, iż co czwarty Polak to Internauta. Zgodnie z definicją Internet Advertising Bureau (IAB), na którą powołuje się TNS OBOP - "Internauta to osoba, która korzysta z Internetu przynajmniej raz w miesiącu".IAB jest agendą międzynarodową, założoną w 1996 roku, a zajmującą się m.in. reklamą w Internecie i szkoleniami. W jej skład wchodzi m.in. Kanada, Niemcy, Holandia, Włochy, Szwajcaria i USA.
Sondaż, którego wyniki opublikowano w czwartek, przeprowadzono w marcu na reprezentatywnej próbie 1.007 osób powyżej 15 roku życia.