ŚwiatByle ominąć Rosję. Najdłuższy lot pasażerski na świecie

Byle ominąć Rosję. Najdłuższy lot pasażerski na świecie

Linie Cathay Pacific planują zmienić trasę swojego połączenia Nowy Jork-Hongkong. Aby ominąć rosyjską przestrzeń powietrzną, maszyny będą musiały mocno nadłożyć drogi. Teraz siedemnastogodzinna podróż pomiędzy miastami będzie najdłuższym na świecie komercyjnym lotem pasażerskim.

Boeing 777 linii Cathay Pacific
Boeing 777 linii Cathay Pacific
Źródło zdjęć: © Getty Images | Nicolas Economou

Linia lotnicza planuje latać z międzynarodowego lotniska Johna F. Kennedy'ego nad Oceanem Atlantyckim, Wielką Brytanią, Europą Południową i Azją Środkową. Wskazówki przewoźnika dla personelu lotniczego Cathay przedstawił Bloomberg News. Jak wynika z danych FlightRadar24, samoloty będą miały do pokonania odległość 16 618 kilometrów.

Lot A350-1000 Airbusa SE poprzednio prowadził nad Arktyką i przez rosyjską przestrzeń powietrzną. Jednak linie lotnicze zawsze mają opracowane trasy awaryjne. Czasem zmiany wprowadzane są w reakcji na sezonowe zmiany wiatrów.

Długi lot Nowy Jork- Hongkong. 17 godzin pod chmurami

Linia lotnicza poinformowała, że codziennie monitoruje wiatry tylne i że ich korzyści, zauważalne w miesiącach zimowych, znacznie maleją. Zasadne więc będzie wdrożenie nowej trasy, omijającej terytorium Rosji.

Przed pandemią, która zredukowała rozkłady lotów, Cathay obsługiwał codziennie do trzech rejsów w obie strony między Hongkongiem a lotniskiem JFK. Ostatnio lot Nowego Jorku do Hongkongu miał międzylądowanie w Los Angeles, a następnie samoloty kontynuowały przelot nad Pacyfikiem bez wchodzenia w rosyjską przestrzeń powietrzną. Nowa, przedłużona trasa usunęłaby potrzebę przerywania podróży.

Kilka linii lotniczych również wytyczyło trasy omijające rosyjską przestrzeń powietrzną. Japan Airlines zmieniły trasę z tokijskiego lotniska Haneda na londyńskie Heathrow przez Alaskę i Kanadę, zamiast latać nad Syberią. To przedłużyło podróż, normalnie trwającą prawie 12 godzin, o cztery i pół godziny.

Według publikacji Blomberga, takie zmiany tras lotów będą prawdopodobnie tylko tymczasowe. Koszty, mogą z czasem nakłonić przewoźników do powrotu na dawne szlaki, jednak teraz lepiej wydać więcej na paliwo i zużyć więcej czasu, niż korzystać z rosyjskiej przestrzeni powietrznej.

Wybrane dla Ciebie