Disney znalazł sposób, by zarobić na śmierci bin Ladena?
Firma Walta Disney'a znalazła sposób, by zarobić na śmierci Osamy bin Ladena - sugeruje internetowy dziennik Huffington Post. W kilka dni po zabiciu lidera Al-Kaidy przez amerykańskich komandosów koncern rozrywkowy zastrzegł znaki towarowe z nazwą "SEAL Team 6". To właśnie żołnierze z szóstego zespołu SEALs przeprowadzili operację "kill bin Laden".
Portal FishbowlNY poinformował, że już 3 maja koncern rozrywkowy zastrzegł użycie nazwy "SEAL Team 6" w trzech dziedzinach: rozrywce i usługach edukacyjnych, zabawkach i grach oraz na odzieży, obuwiu i nakryciach głowy.
SEALs to elitarna jednostka specjalna amerykańskiej marynarki wojennej. Jej nazwa, skrótowiec od Sea-Air-Land, oznacza w języku angielskim fokę. Jednostka, powołana do życia w 1961 decyzją Johna F. Kennedy'ego jest przygotowana do prowadzenia działań zarówno na morzu, w powietrzu i na lądzie.
Do tzw. zespołu szóstego SEALs (Team 6) trafiają najlepsi komandosi jednostki. Oficjalnie w 1997 r. jego nazwę przekształcono w Grupę Rozwoju Morskich Działań Specjalnych (Naval Special Warfare Development Group), w skrócie DEVGRU.