DHL: Kierunek Azja. Teraz szybciej
Pod hasłami "Kierunek Azja. Teraz szybciej" i "Azja w obie strony.
Szybciej" DHL Express rozpoczął nową kampanię promującą przesyłki
lotnicze - kierunek Azja i usług, które są oferowane w tym kierunku
- Import Express Online i TimeDefinite - terminowe doręczenie
przesyłek do godziny 9.00 i 12.00.
27.09.2007 08:00
Motyw przewodni kampanii towarzyszy wszystkim działaniom komunikacyjnym zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym podejmowanym przez DHL Express w czwartym kwartale 2007 roku.
Kampania opiera się na wykorzystaniu outdooru, reklamy prasowej, Internetu i marketingu bezpośredniego. Przygotowane zostały trzy wersje reklam odnoszące się do trzech branż - odzieżowej, samochodowej i elektronicznej. Kreacja opiera się na pomyśle tunelu łączącego Europę z Azją, dzięki któremu przesyłki DHL mogą docierać znacznie szybciej. Kampania składa się z dwóch etapów.
W pierwszym najważniejsze narzędzia to outdoor i reklama prasowa. Tablice outdoorowe pojawiły się w centrach biznesowych ośmiu największych miast (Warszawa, Szczecin, Trójmiasto, Poznań, Łódź, Wrocław, Śląsk i Kraków).
Natomiast reklamy pojawią się głównie w prasie codziennej oraz mediach biznesowych i branżowych, m.in. Gazecie Wyborczej, Dzienniku, Rzeczpospolitej, Pulsie Biznesu, Newsweeku, Polityce, Przekroju, Forbsie, Manager Magazin, Harvard Business Review, Polskiej Gazecie Transportowej, Eurologistics, Logistyce. Reklamy DHL znalazły się także w tytułach lifestylowych - Twój Styl oraz VIVA!.
Druga odsłona kampanii opierać się będzie na banerach, które pojawią się w Internecie na stronach Onet.pl i Gazeta.pl oraz stronach biznesowych skierowanych do sektora MSP. Specjalnie na potrzeby "azjatyckiej" kampanii uruchomiony został serwis internetowy www.dhltime.pl, skierowany bezpośrednio do klientów zainteresowanych skorzystaniem z usług DHL na kierunku azjatyckim.
Działania reklamowe są uzupełnione o direct marketing - targetowaną wysyłkę niestandardowego mailingu do wybranych klientów oraz firm, które byłyby zainteresowane ofertą usług logistycznych DHL Express na kierunku dalekowschodnim. Ich celem jest upselling. Te działania będą też aktywnie wspierane przez sprzedaż bezpośrednią. Dla przedstawicieli handlowych, oprócz specjalnie przygotowanych wspierających materiałów, przygotowany został konkurs, którego tematem jest oczywiście Azja. Podczas ogólnopolskiego road show są oni także przygotowywani merytorycznie do prowadzenia rozmów z klientami. Dodatkowo materiały na temat dalekowschodniej oferty DHL Express ukażą się w magazynie dla klientów firmy "Świat DHL". Działania wspiera kampania wewnętrzna skierowana do pracowników firmy.
Kampania "azjatycka" jest częścią kampanii realizowanej przez europejski pion DHL Express. Został przygotowany przez Dział Komunikacji Marketingowej i PR DHL Express (Poland). Za kreację i realizację całości odpowiadała agencja reklamowa Ogilvy. Za zakup i planowanie mediów - Carat.