Delphi zwalnia i się rozbudowuje

Obraz

Sporo zamieszania wywołała informacja zamieszczona przez wszystkie największe światowe agencje prasowe, że amerykański koncern Delphi Automotive System, w celu ograniczenia kosztów, zamierza zwolnić 900 pracowników w swoich zakładach we Francji, Wielkiej Brytanii oraz w Polsce, z czego w naszym kraju – 300 osób.
_ Jest to prawda, ale nie do końca, bowiem proces ten trwa już od roku i dotyczy dwóch firm kupionych przez Dephi od państwa – fabryki amortyzatorów w Krośnie oraz – w dużo mniejszym stopniu - fabryki wymienników ciepła i chłodnic w Ostrowie Wielkopolskim– powiedziała Wirtualnej Polsce Ela Morrison z polskiego Delphi. _ Przy ich przejmowaniu podpisaliśmy kontrakt zobowiązujący nas m.in. do utrzymania zatrudnienia na niezmienionym poziomie przez 3 lata. Mimo ponoszenia ogromnych kosztów dotrzymaliśmy zobowiązań, choć np. w Krośnie dotyczyło to 2,5 tys. pracowników - powiedziała.
Odbywające się od dłuższego czasu redukcje dokonywane są w konsultacji ze związkami zawodowymi i dotyczą wyłącznie pracowników administracyjnych. Mogą oni pozostać w Delphi, o ile zdecydują się na przejście do produkcji. Jednocześnie Delphi zwiększa zatrudnienie tam, gdzie przynosi to konkretne korzyści. I tak w przejętej 5 lat temu fabryce wiązek elektrycznych w Jeleśni pracowało 250 osób, a dziś zatrudnia ona 1700 pracowników.
Koncern Delphi, który w zeszłym roku oderwał się od General Motors, jest największym w świecie dostawcą części dla przemysłu motoryzacyjnego i od dłuższego czasu mocno stawia na Polskę. Oprócz wymienionych, ma u nas jeszcze dwie fabryki: pochłaniaczy par paliwa w Błoniu pod Warszawą oraz zakład w Tychach, wytwarzający przekładnie kierownicze i półosie napędowe z systemem ABS. Pod koniec lipca w Krakowie zostanie oddane do użytku jedyne w tej części Europy Centrum Techniczne Delphi, zatrudniające w pierwszej fazie 350 osób i jako jedyne w świecie opracowujące niektóre nowe produkty. Po jego otwarciu łączna kwota inwestycji Delphi w naszym kraju zbliży się do 200 mln USD. Produkcja z polskich fabryk trafia do koncernów motoryzacyjnych na całym świecie, a jej wartość co roku się podwaja. (rn)

Wybrane dla Ciebie
Media: Do NFZ trafiły miliony. Nowe ustalenia
Media: Do NFZ trafiły miliony. Nowe ustalenia
Media: Wiadomo, kiedy Witkoff poleci na rozmowy do Moskwy
Media: Wiadomo, kiedy Witkoff poleci na rozmowy do Moskwy
"Sabotaż urzędniczy". Kierwiński uderza w Nawrockiego
"Sabotaż urzędniczy". Kierwiński uderza w Nawrockiego
Sabotaż na kolei. Tropy prowadzą do jednostki Senaż
Sabotaż na kolei. Tropy prowadzą do jednostki Senaż
Leon XIV w Libanie. Kontynuuje pierwszą zagraniczną podróż
Leon XIV w Libanie. Kontynuuje pierwszą zagraniczną podróż
Masowe oszustwa i Ferrari FF. Trump zwolnił go z więzienia
Masowe oszustwa i Ferrari FF. Trump zwolnił go z więzienia
Poranek Wirtualnej Polski. Gościem programu Michał Dworczyk
Poranek Wirtualnej Polski. Gościem programu Michał Dworczyk
Skutki decyzji Bodnara. Odwołany sędzia chce ścigać swoich następców
Skutki decyzji Bodnara. Odwołany sędzia chce ścigać swoich następców
Mieszkańcy protestują. Nie chcą strzelnicy
Mieszkańcy protestują. Nie chcą strzelnicy
Prawie cała Polska w alertach. Obowiązują przez cały poranek
Prawie cała Polska w alertach. Obowiązują przez cały poranek
Polski rząd w Berlinie. Wiadomo, o czym będą rozmowy
Polski rząd w Berlinie. Wiadomo, o czym będą rozmowy
Nigeria. Zamknięto ponad 20 tys. szkół. Ze względów bezpieczeństwa
Nigeria. Zamknięto ponad 20 tys. szkół. Ze względów bezpieczeństwa