ŚwiatDelphi zwalnia i się rozbudowuje

Delphi zwalnia i się rozbudowuje

Sporo zamieszania wywołała informacja zamieszczona przez wszystkie największe światowe agencje prasowe, że amerykański koncern Delphi Automotive System, w celu ograniczenia kosztów, zamierza zwolnić 900 pracowników w swoich zakładach we Francji, Wielkiej Brytanii oraz w Polsce, z czego w naszym kraju – 300 osób.
_ Jest to prawda, ale nie do końca, bowiem proces ten trwa już od roku i dotyczy dwóch firm kupionych przez Dephi od państwa – fabryki amortyzatorów w Krośnie oraz – w dużo mniejszym stopniu - fabryki wymienników ciepła i chłodnic w Ostrowie Wielkopolskim– powiedziała Wirtualnej Polsce Ela Morrison z polskiego Delphi. _ Przy ich przejmowaniu podpisaliśmy kontrakt zobowiązujący nas m.in. do utrzymania zatrudnienia na niezmienionym poziomie przez 3 lata. Mimo ponoszenia ogromnych kosztów dotrzymaliśmy zobowiązań, choć np. w Krośnie dotyczyło to 2,5 tys. pracowników - powiedziała.
Odbywające się od dłuższego czasu redukcje dokonywane są w konsultacji ze związkami zawodowymi i dotyczą wyłącznie pracowników administracyjnych. Mogą oni pozostać w Delphi, o ile zdecydują się na przejście do produkcji. Jednocześnie Delphi zwiększa zatrudnienie tam, gdzie przynosi to konkretne korzyści. I tak w przejętej 5 lat temu fabryce wiązek elektrycznych w Jeleśni pracowało 250 osób, a dziś zatrudnia ona 1700 pracowników.
Koncern Delphi, który w zeszłym roku oderwał się od General Motors, jest największym w świecie dostawcą części dla przemysłu motoryzacyjnego i od dłuższego czasu mocno stawia na Polskę. Oprócz wymienionych, ma u nas jeszcze dwie fabryki: pochłaniaczy par paliwa w Błoniu pod Warszawą oraz zakład w Tychach, wytwarzający przekładnie kierownicze i półosie napędowe z systemem ABS. Pod koniec lipca w Krakowie zostanie oddane do użytku jedyne w tej części Europy Centrum Techniczne Delphi, zatrudniające w pierwszej fazie 350 osób i jako jedyne w świecie opracowujące niektóre nowe produkty. Po jego otwarciu łączna kwota inwestycji Delphi w naszym kraju zbliży się do 200 mln USD. Produkcja z polskich fabryk trafia do koncernów motoryzacyjnych na całym świecie, a jej wartość co roku się podwaja. (rn)

13.07.2000 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

krosnotychyautomotive
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także
Komentarze (0)