Trwa ładowanie...
d19s8yx
22-07-2006 00:10

Dekalog urzędników

Dziesięć przykazań opracowali i przyjęli do
stosowania pracownicy Starostwa Powiatowego w Koninie - informuje
"Gazeta Poznańska". To urząd jest dla klienta, a nie odwrotnie -
mówi o Dekalogu urzędników Marta Bagrowska, rzecznik starosty.

d19s8yx
d19s8yx

Dziesięć punktów, wyeksponowanych przy wejściu do starostwa, wyznacza standardy postępowania w tym urzędzie. Klienci nie zwracają jednak uwagi na urzędniczy dekalog oprawiony w antyramę.

Bez tego urzędnicy nie mogą być uprzejmi i sprawnie obsługiwać ludzi? - dziwi się jeden z mężczyzn, który przyszedł do Wydziału Komunikacji. Jest tam coś o tym, żeby nie brać łapówek?

Konińscy urzędnicy powiatowi, w myśl Dekalogu, wykonują obowiązki zgodnie z prawem i międzynarodowymi standardami, dbają o powagę miejsca pracy, działają bezstronnie, niezależnie i bezinteresownie, powstrzymują się od wszelkich arbitralnych działań, załatwiają sprawy tylko w granicach swoich uprawnień, nie ograniczają klientom dostępu do informacji, udzielają obiektywnych porad i wyjaśnień, nie kierują się emocjami, są gotowi do przyjęcia uzasadnionej krytyki, uznania swoich błędów i ich naprawienia, dbają o jasność i przejrzystość własnych relacji, nie manifestują poglądów i sympatii politycznych.

Urzędniczy kodeks powstał na podstawie propozycji zgłaszanych przez samych pracowników, w ramach akcji "Przejrzysta Polska", do której włączyło się konińskie starostwo. Daremnie szukać tu znanych powszechnie przykazań, do których miejmy nadzieję, urzędnicy powiatowi też się stosują w swojej pracy. (PAP)

d19s8yx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d19s8yx
Więcej tematów