Cyfrowy Polsat rusza z usługą telefonii komórkowej
Cyfrowy Polsat na jesieni uruchomi usługę telefonii komórkowej
(Halo Polsat) jako wirtualny operator komórkowy MVNO w oparciu o
sieć radiową Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC).
09.08.2007 08:00
Spółka zaprojektowała też własną sieć telekomunikacyjną i będzie działać w oparciu o własny kod dostępu PL12, własne punkty styku, umowy interconnectowe podpisane ze wszystkimi graczami obecnymi na rynku polskim i sto kilkadziesiąt umów roamingowych zawartych z partnerami na całym świecie.
Cyfrowy Polsat będzie również posiadał własny system billingowy i CRM.
Oferta pod marką "Halo Polsat" będzie dostępna w opcji z abonamentem i pre-paid. Do dyspozycji klientów zostaną oddane plany taryfowe, telefony i usługi dodatkowe.
Grupą docelową usług telekomunikacyjnych Cyfrowego Polsatu będą abonenci platformy - obecnie jest to 1,5 mln gospodarstw domowych, czyli 4,5 miliona osób.
"Doświadczenie firmy w sektorze telewizyjnym pozwoli jej zaproponować abonentom atrakcyjne treści i aplikacje dostępne za pośrednictwem telefonów komórkowych. Wiele dodatkowych możliwości, mających na celu usprawnienie obsługi klienta, będzie dawało abonentowi posiadanie podwójnej oferty Cyfrowego Polsatu" - podano w komunikacie.
W czerwcowym wywiadzie prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki mówił, że spółka chce zainwestować w rozwój MVNO "setki milionów złotych" do końca 2008 roku i jest to koszt nie tylko budowy infrastruktury i włączenia pierwszego klienta, ale też marketingu.
Prezes mówił też, że liczy iż projekt MVNO stanie się rentowny po kilku latach od uruchomienia oraz na zdobycie miliona klientów w ciągu kilku lat.
Według nieoficjalnych informacji inwestycje Cyfrowego Polsatu w MVNO mogą sięgnąć ok. 200 mln zł.
Nazwa i logo marki bezpośrednio nawiązują do brandu operatora - Cyfrowego Polsatu. Autorem kreacji jest zespół Cyfrowego Polsatu i agencja Rzut Oka.