Coraz rzadziej kupujemy w małych sklepach spożywczych
W styczniu Polacy o 4% rzadziej niż w grudniu robili zakupy w
małych sklepach spożywczych - wynika z badania Centrum
Monitorowania Rynku. Jednak wartość nabywanych produktów wzrosła z
powodu podwyżek ich cen.
23.02.2009 | aktual.: 23.02.2009 08:53
Liczba transakcji zawieranych przez Polaków w tradycyjnych sklepach spożywczych zmniejszyła się w styczniu bieżącego roku o prawie 4% w porównaniu z grudniem ubiegłego roku - pokazuje badanie przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku. Natomiast całkowity wolumen sprzedaży produktów paczkowanych spadł w tym czasie o 2,1%.
Mimo to obroty w ujęciu wartościowym zwiększyły się, ale przede wszystkim z powodu wzrostu cen papierosów (o 20% w ciągu ubiegłego roku), wódki i piwa (po ok. 6%). Polacy w styczniu bieżącego roku rzadziej niż w tym samym miesiącu 2008 roku kupowali w sklepach osiedlowych kawę mieloną, herbatę, piwo, produkty tłuszczowe, papierosy, napoje bezalkoholowe i czekolady, natomiast częściej - ciastka, kawy rozpuszczalne i wódki.
Badanie tendencji konsumenckich w tradycyjnych sklepach spożywczych zostało przeprowadzone przez Centrum Monitorowania Rynku na reprezentatywnej próbie punktów sprzedaży wyposażonych kasy fiskalne i terminale transmitujące on-line wszystkie transakcje na serwery CMR.