Coca-Cola wprowadzała w błąd "odżywczym" napojem
Reklama napoju firmy Coca-Cola wprowadza w błąd - uznała organizacja nadzorująca reklamy w Wielkiej Brytanii. Zdaniem organizacji, napój nie może być reklamowany jako "odżywczy", ponieważ zawiera za dużo cukru - informuje BBC News.
The Advertising Standards Authority (ASA), organizacja, która w Wielkiej Brytanii zajmuje się nadzorowaniem reklam, uznała, że konsumenci są wprowadzani w błąd przez reklamę jednego z napojów firmy Coca-Cola - Vitamin Water. Produkt reklamowany był jako "smaczny i odżywczy".
Organizacja uznała, że konsument, który dowiaduje się, że napój jest odżywczy, spodziewa się tego, że dodano do niego tylko te substancje, które są organizmowi potrzebne do zachowania zdrowia. Tymczasem półlitrowy napój Vitamin Water zawiera aż do pięciu łyżeczek cukru.
Coca-Cola uzasadniła, że użyła słowa "odżywczy", gdyż Vitamin Water zawiera duże ilości wartości odżywczych, w tym 25% dziennego zapotrzebowania na cztery witaminy z grupy B i 100% zapotrzebowania na witaminę C. Dodała, że 500 ml napoju zawiera jedynie 23g cukru, co zgodnie z unijnymi regulacjami klasyfikuje go jako napój niskokaloryczny.
Organizacja ASA odpowiedziała na tę uwagę, że taka ilość cukru aż w jednej czwartej zaspokaja dzienne zapotrzebowanie człowieka na cukier, więc użycie słowa "odżywczy" wprowadza odbiorców w błąd.
Coca-Cola otrzymała zakaz reklamowania napoju Vitamin Water hasłem "smaczny i odżywczy".