Co zrobić, gdy umiera ktoś bliski, gdzie szukać pomocy?
Pogotowie Pogrzebowe to całodobowa infolinia, gdzie pod numerem 801 12 12 12 przyjmowane są usługi pogrzebu z całej Polski. Powstało z myślą o każdym, kto znalazł się w tej trudnej sytuacji utraty bliskiej osoby. W momencie, kiedy emocje biorą górę, ciężko jest racjonalnie myśleć o kwestiach organizacyjnych, pracownicy Pogotowia Pogrzebowego przeprowadzą każdego przez pierwszy etap formalności.
Wybieramy numer 801 12 12 12 i co dalej?
Dzwoniąc na numer Pogotowia Pogrzebowego, bezpośrednio zostajemy połączeni z konsultantem. Nie jest to standardowa infolinia, gdzie początkowo musimy wysłuchać kilkunastosekundowego wprowadzenia. W tej sytuacji nie ma na to czasu. Osoba zgłaszająca zostaje bezzwłocznie połączona z konsultantem, a przyjęcie usługi możemy podzielić na kilka etapów.
I etap – weryfikacja
Na tym etapie konsultant ustala jakiej pomocy oczekuje dana osoba. Jeśli telefon dotyczy innych formalności niż zgłoszenie pogrzebu, trzeba to jak najszybciej ustalić, aby podjąć odpowiednie kroki, a jednocześnie nie przedłużać rozmowy. Jeżeli zgłoszenie dotyczy przyjęcia usługi pogrzebu, zadawane są pytania związane m.in. z przyczyną śmierci. Są to kluczowe informacje, ponieważ jeśli okoliczności śmierci wskazują na udział osób trzecich, konieczne jest wezwanie policji oraz prokuratora. Kolejną ważną do ustalenia kwestią na tym etapie jest m.in. to, czy zgon został już potwierdzony przez lekarza.
II etap – przyjęcie szczegółowych informacji o Osobie Zmarłej
Tutaj zostają ustalone wszystkie informacje związane z tym, gdzie obecnie znajduje się Osoba Zmarła.
Możemy zostać poproszeni również o jej imię i nazwisko oraz o planowane miejsce pochówku. Każdy z tych szczegółów pozwoli na precyzyjne przekazanie usługi do odpowiedniego zakładu pogrzebowego.
III etap – dalsze czynności związane z przekazaniem zgłoszenia
Konsultant weryfikuje ponownie poprawność przyjętych informacji oraz ustala możliwość ponownego kontaktu z osobą zgłaszającą. Następnie przekazuje usługę pogrzebu do odpowiedniego, sprawdzonego zakładu pogrzebowego. Po zakończeniu rozmowy osoba dzwoniąca powinna spokojnie oczekiwać na kontakt ze strony firmy pogrzebowej, która kompleksowo zajmie się dopełnieniem wszelkich niezbędnych formalności.
Na jaką jeszcze pomoc możemy liczyć?
Infolinia Pogotowie Pogrzebowe powstała z myślą szeroko pojętej pomocy podczas organizacji pochówku i nie tylko. Pracownicy zostali przeszkoleni w taki sposób, aby zawsze być w gotowości niesienia pomocy. Każdy, kto zadzwoni z prośbą o pomoc, zostanie wysłuchany, jeśli konsultant nie jest w stanie udzielić odpowiedzi, postara się przekierować osobę dzwoniącą np. do odpowiedniej instytucji.
Wyjątkowo trudną sytuacją jest sprowadzenie zwłok z zagranicy. Zorganizowanie takiego transportu jest skomplikowane oraz wymaga znajomości wielu przepisów. Dzwoniąc na Pogotowie Pogrzebowe, zostaniemy połączeni z osobą odpowiedzialną za transport zagraniczny. Otrzymamy wszystkie niezbędne informacje o krokach, jakie powinny zostać podjęte w dalszej kolejności.
Pogotowie Pogrzebowe - Misja firmy
Infolinia Pogotowie Pogrzebowe powstała z myślą o wszystkich tych, którzy znaleźli się w tej trudnej sytuacji utraty bliskiej osoby. Kadrę pracowników tworzą osoby empatyczne, które przez całą dobę służą pomocą i wsparciem. Niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia zostanie ono przekazane do odpowiedniego zakładu pogrzebowego. Powierzając wszelkie sprawy organizacyjne pracownikom infolinii Rodzina może w spokoju przeżywać żałobę. Priorytetem firmy jest udzielenie pomocy każdemu, kto dodzwoni się pod numer 801 12 12 12 i potrzebuje pomocy związanej z pochówkiem, transportem krajowym, zagranicznym, kremacją czy ekshumacją. Zakłady pogrzebowe dobierane do współpracy są w taki sposób, aby były w stanie zorganizować ceremonię każdego wyznania, a także świecki pogrzeb.
Współpraca z zakładami pogrzebowymi
Pogotowie Pogrzebowe współpracuje z ponad trzystoma zakładami pogrzebowymi z terenu całej Polski. Przykładem takiej współpracy są zakłady pogrzebowe Warszawa. Każda z firm, zanim dołączy do Grupy Pogotowie Pogrzebowe, zostaje poddana odpowiedniej weryfikacji. Sprawdzane jest zarówno doświadczenie, profesjonalizm, posiadane zaplecze techniczne, oferta świadczonych usług, jak i podejście do klienta. Dlatego dzwoniąc na Pogotowie Pogrzebowe, każdy może być pewny, że spotka się z profesjonalnym podejściem oraz rzetelnie wykonaną usługą.
Pogotowie Pogrzebowe funkcjonuje na rynku funeralnym od dwóch lat. Konsultantom infolinii udało się pomóc wielu osobom, które zadzwoniły pod numer 801 12 12 12. W celu stałego podnoszenia jakości świadczonych usług zgłoszenia są stale weryfikowane. Takie działania mają na celu ustalenie czy Rodzina uzyskała odpowiednią pomoc. Właścicielka oraz pracownicy podczas wypełniania swojej misji często spotykają się ze stwierdzeniem „jesteście potrzebni”. To takie słowa sprawiają, że firma rośnie w siłę i stale szuka coraz to nowych rozwiązań, stawiając na rozwój oraz doskonalenie świadczonych usług.