Co 30 sekund choroba zabija dziecko - możesz to zmienić
Co roku 3 miliony ludzi umiera na malarię. Co 30 sekund jedno afrykańskie dziecko przegrywa walkę z tą chorobą! 24 kwietnia Polski Czerwony Krzyż rozpoczyna drugą edycję kampanii Stop Malarii.
22.04.2009 12:11
Polski Czerwony Krzyż od 2008 roku prowadzi kampanię poświęconą walce z malarią. Celem kampanii jest uświadomienie społeczeństwu zagrożenia, jakim jest malaria oraz edukacja w zakresie ochrony przed tą chorobą. Coraz częściej podróżujemy do obszarów zagrożonych malarią - Afryki, Ameryki Południowej i południowo-wschodniej Azji, a niewielu z nas ma świadomość, jak chronić się przed chorobą, która występuje na obszarze 40% kuli ziemskiej. Więcej informacji o tej chorobie możesz znaleźć na stronie www.malaria.com.pl.
W ramach kampanii PCK pozyskuje fundusze na zakup moskitier dla dzieci i rodzin w Kenii i Ugandzie. Dzięki dotychczasowej ofiarności Polaków, w pierwszym roku kampanii Polski Czerwony Krzyż zgromadził na ten cel już prawie 60 tys. zł., co umożliwi zakup 3 tys. moskitier. Moskitiery są najprostszym i najskuteczniejszym sposobem zapobiegania tej chorobie. Jedna siatka kosztuje 20 zł, jest wytrzymała i chroni przez 5 lat przed moskitami przenoszącymi chorobę. Wchodząc na stronę kampanii www.stopmalarii.pl wszyscy możemy pomóc - zakupić moskitierę i uratować jedno życie.
- Wiem jak łatwo można się zarazić malarią. Wystarczy jedno pechowe ukąszenie zakażonego moskita. Sama doświadczyłam choroby bardzo podobnej do malarii, podczas której trzęsłam się w gorączce, bolał mnie każdy centymetr skóry i nie mogłam niczego zjeść ani wypić przez prawie dziesięć dni. Widziałam ludzi, którzy umierali na malarię i inne choroby przenoszone przez moskity. Wiem, że mogliby zostać ocaleni, gdyby mogli się odpowiednio zabezpieczyć przed ugryzieniami owadów. Najbardziej skutecznym sposobem obrony przed malarią jest używanie moskitier, czyli specjalnych lekkich siatek rozwieszanych nad łóżkiem, hamakiem czy innym posłaniem - mówi Beata Pawlikowska, ambasadorka kampanii.
W ramach kampanii odbędą się:
23 kwietnia, Warszawa: "Spotkanie z podróżą", Restauracja Belvedere w Parku Łazienkowskim - spotkanie poświęcone Międzynarodowemu Dniu Walki z Malarią, którego tematem będą globalne zagrożenia zdrowotne dla polskich turystów.
24-26 kwietnia 2009, Warszawa: Targi Turystyki i Wypoczynku LATO
16 kwietnia-3 maja 2009, Gdańsk, Warszawa, Łódź, Wrocław: Afrykamera.
5-6 czerwca 2009 Warszawa: konferencja: "Co z tą Afryką?"
6-13 maja 2009: Dni Afryki na Uniwersytecie Warszawskim.
24-26 września 2009: Targi Turystyczne Warsaw Tour & Travel.
Na wszystkich wydarzeniach dystrybuowane będą torby ekologiczne: akcja "Siatka za siatkę" - kup siatkę ekologiczną za 20 zł, a PCK kupi za to siatkę przeciw komorom dla dziecka w Afryce.
Patronami medialnymi akcji są: Wirtualna Polska, National Geographic Polska, National Geographic Traveller, Przekrój, Travel Chanel, Radio Zet. Kampanię wspiera miesięcznik Rynek Zdrowia.
Ambasadorkami kampanii są Beata Pawlikowska i Natalia Przybysz. Patronat honorowy objął szef MSZ Radosław Sikorski.