Ciche godziny w Netto – nowa inicjatywa z myślą o osobach neuroróżnorodnych
W dniu 17 kwietnia sieć Netto wprowadza specjalne godziny zakupów, podczas których z głośników popłynie… cisza. Te wyjątkowe godziny będą obowiązywać w każdą środę od 8:00 do 10:00 oraz od 18:00 do 20:00, a także w każdy piątek między 8:00 a 10:00.
Trwający właśnie Miesiąc Świadomości Autyzmu to doskonały moment na poruszenie kwestii dobrostanu osób neuroróżnorodnych i wprowadzenie realnych zmian, takich jak ciche godziny, w czasie których ograniczone zostanie natężenie dźwięków (komunikaty sklepowe czy muzyka) – tak, aby zakupy były jak najbardziej komfortowe dla każdego z nas, niezależnie od potrzeb.
Udogodnienia w sklepach Netto
Osoby neuroróżnorodne, w tym te w spektrum autyzmu, cechuje odmienna percepcja otaczającego świata, co przekłada się na ich zwiększoną wrażliwość na bodźce. Trudnością może być na przykład duże natężenie dźwięków w otoczeniu. Z myślą o osobach neuroróżnorodnych we wszystkich sklepach Netto wprowadzone zostaną ciche godziny, obowiązujące w środy od 8 do 10 i 18 do 20 oraz w piątki od 8 do 10.
Dbamy o to, żeby zapewniać najwyższy standard na rynku jeśli chodzi o komfort zakupów. Szerokie alejki i przyjemna atmosfera to znak rozpoznawczy naszych sklepów. – podkreśla Patrycja Kamińska, PR Manager sieci Netto. – Ale naszym celem jest oferowanie przestrzeni, która będzie przyjazna dla wszystkich, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb i różnic. Wprowadzenie cichych godzin do Netto to odpowiedź na potrzeby osób neuroróżnorodnych, których jest wśród nas coraz więcej. Chcemy, aby każdy mógł swobodnie i komfortowo robić zakupy w naszych sklepach. – podkreśla Patrycja Kamińska, PR Manager sieci Netto.
Czym jest neuroróżnorodność?
Neuroróżnorodność, czyli różnorodność w funkcjonowaniu systemu nerwowego, obejmuje między innymi spektrum autyzmu, dysleksję czy ADHD. To naturalne zróżnicowanie, które wymaga od nas większej wzajemnej wrażliwości i zrozumienia. Według Światowej Organizacji Zdrowia, autyzm dotyczy 1 na 100 osób na świecie, a w Polsce w 2021 roku zdiagnozowano je u ponad 86 tysięcy osób.
O Netto Polska:
Sieć handlowa Netto obecna jest na polskim rynku od 28 lat. Przez ten czas wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając aktualnie ponad 660 sklepów i zatrudniając ponad 9 tys. osób. W sklepach sieci znaleźć można szeroką ofertę produktów spożywczych, w tym marek własnych (m.in. Sztuka Mięsa, z Zieleniaka, Premieur, Miletto), jak również asortyment non-food. Netto stawia na komfort zakupów: wyróżniający się na rynku design sklepów, szerokie alejki, którymi łatwo się poruszać, strefy odpieku pieczywa w większości placówek czy kasy samoobsługowe, które pojawiają się w kolejnych lokalizacjach – wszystko to sprawia, że liczba klientów Netto stale rośnie. Sieć obecna jest również na rynkach w Danii i Niemczech.
WP Wiadomości na: