Trwa ładowanie...
ycipk-130ttt
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

CBOS: ponad połowa Polaków przeciwna wprowadzeniu opłaty audiowizualnej

Pomysł wprowadzenia nowej opłaty audiowizualnej, która ma zastąpić abonament radiowo-telewizyjny krytykuje ponad połowa badanych Polaków (54 proc.); popiera go dwie piąte ankietowanych (40 proc.) - wynika z sondażu CBOS.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
CBOS: ponad połowa Polaków przeciwna wprowadzeniu opłaty audiowizualnej
(WP.PL)
ycipk-130ttt

Dotychczasowy abonament radiowo-telewizyjny ma zostać zastąpiony w przyszłości nową opłatą audiowizualną. Będą nią objęte wszystkie gospodarstwa domowe niezależnie od tego, czy mają zarejestrowane odbiorniki radiowe i telewizyjne.

Projekt zastąpienia dotychczasowego abonamentu radiowo-telewizyjnego nową opłatą audiowizualną budzi mieszane odczucia. Jej wprowadzenie popiera dwie piąte Polaków (40 proc.), natomiast ponad połowa (54 proc.) jest temu przeciwna.

Zastąpienie dotychczasowego abonamentu nową opłatą audiowizualną przeważnie kojarzy się badanym z korzyściami dla budżetu państwa (62 proc.) oraz dla nadawców publicznych (49 proc.). Cześć ankietowanych twierdzi jednak, że budżet państwa oraz publiczne radio i telewizja na tym nie skorzystają (odpowiednio: 12 proc. i 14 proc.).

ycipk-130ttt

Jeszcze bardziej rozbieżne i w przeważającej mierze sceptyczne są oceny wpływu nowego sposobu płatności na sytuację obywateli. Przekonanie, że będzie on niekorzystny dla ogółu społeczeństwa, wyraża niemal połowa badanych (45 proc.), natomiast przeciwnego zdania jest niespełna jedna trzecia ankietowanych (30 proc.).

Podobnie respondenci oceniaj a skutki proponowanego rozwiązania dla samych siebie. Opinię, że będzie to dla nich niekorzystne, wyraża ponad dwie piąte badanych (44 proc.), natomiast pogląd, że korzystne - ponad jedna czwarta (27 proc.). Dwóch na dziesięciu badanych (21 proc.) twierdzi, że zmiana opłaty abonamentowej nie będzie miała żadnego znaczenia dla ich gospodarstw domowych.

Za finansowaniem publicznego radia i telewizji z budżetu państwa opowiada się niemal dwie trzecie Polaków (63 proc.). Ponad jedna czwarta (27 proc.) uważa, że powinny być one finansowane z abonamentu płaconego przez posiadaczy odbiorników radiowych i telewizyjnych.

Ponad dwie trzecie Polaków (69 proc.) akceptuje współfinansowanie mediów publicznych z emisji reklam. Przeciwny pozyskiwaniu przez nie pieniędzy z tego źródła jest co czwarty badany (25 proc.), w tej grupie wyróżniają się zwłaszcza najmłodsi respondenci.

ycipk-130ttt

Większość Polaków (59 proc.) jest przeciwna prywatyzacji publicznego radia i telewizji. Za częściową prywatyzacją Polskiego Radia i telewizji publicznej opowiada się nieco ponad jedna piąta badanych (22 proc.), a za całkowitą - co jedenasty respondent (9 proc.).

Badanie przeprowadzono metodą wywiadów bezpośrednich (face to face) wspomaganych komputerowo (CAPI) w dniach 5-12 września 2013 roku na liczącej 911 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

Polub WP Wiadomości
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Ważne
0
Smutne
0
Ciekawe
0
Irytujące
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-130ttt

ycipk-130ttt
ycipk-130ttt