Trwa ładowanie...

Boże Narodzenie w listopadzie - dotykamy granic absurdu?

Chociaż do świąt jeszcze miesiąc z okładem, to w supermarketach i centrach handlowych pojawiły się pierwsze oznaki Bożego Narodzenia. Choinki, stroiki i Święci Mikołajowie w różnych postaciach - wnoszą trochę świątecznej atmosfery w listopadową szarugę. Jednak ich podstawowym zadaniem jest przekonanie nas do zakupów.

Boże Narodzenie w listopadzie - dotykamy granic absurdu?Źródło: Jupiterimages
d3fvrlz
d3fvrlz

Mimo, że bożonarodzeniowa forma marketingu może męczyć, to jednak jest skuteczna - podkreśla psycholog reklamy Norbert Maliszewski. Tradycyjnie, to w listopadzie i grudniu handlowcy mają swoje żniwa. Bożonarodzeniowe reklamy sprawiają, że przestajemy zachowywać się racjonalnie - tłumaczy psycholog.

Nastrój świąteczny - kolędy i stroiki służą wzbudzaniu emocji. Świąteczne atrybuty powodują, że zaczynamy kierować się sercem - chcemy jak najwięcej i jak najlepiej. I w efekcie kupujemy.

Zdaniem Norberta Maliszewskiego - komercja i szał zakupowy już wrosły w polską kulturę świętowania. Reklama, niestety, przyczynia się do desakralizacji Bożego Narodzenia, bo odwołuje się do potrzeb związanych ze statusem i prestiżem - tłumaczy psycholog.

W listopadzie i grudniu obroty marketów wzrastają średnio o kilkadziesiąt procent, i stanowią 20%-30% obrotów rocznych.

d3fvrlz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3fvrlz
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj