Bocian w fabryce. Najnowsza odsłona kampanii wizerunkowej znanej marki
Symbol zakładu w Tymbarku, ulubieniec mieszkańców tej malowniczej miejscowości oraz pracowników firmy – bocian Tymbek został bohaterem najnowszej kampanii wizerunkowej wiodącego producenta soków. W ten sposób marka Tymbark przypomina o wyjątkowym miejscu, z którego się wywodzi.
Tymbark, firma z ponad 90-letnią tradycją, od początku związana jest z miejscowością o tej samej nazwie. Z malowniczą małopolską wsią otoczoną wspaniałą przyrodą Ziemi Limanowskiej i Beskidu Wyspowego. To tutaj nieprzerwanie od 1936 r. działa pierwszy zakład produkcyjny marki.
Jak bocian został bohaterem Tymbarku
I to ten zakład na swój dom już w 1998 r. wybrał wyjątkowy gość – bocian biały. A w zasadzie to para bocianów, która uwiła sobie gniazdo na kominie jednego z budynków fabryki, wychowując w nim kolejne młode i wypuszczając je w świat. Wiosenny powrót bociana, który otrzymał imię Tymbek, oraz jego partnerki od blisko 30 lat wzbudza pozytywne emocje elektryzuje pracowników firmy i mieszkańców.
W związku z rozbudową zakładu i nowymi inwestycjami, przy wsparciu ornitologa zimą, gdy gniazdo było puste, udało się je bezpiecznie przenieść w nowe miejsce. Tegoroczny powrót bocianów był więc szczególnie wyczekiwany. Tym bardziej, że ptaki te są wierne swoim miejscom gniazdowania, a do stworzonego przez siebie gniazda – jak pokazuje historia tymbarskich bocianów – potrafią wracać przez lata. Na szczęście i tej wiosny para łatwo odnalazła swoje nowe miejsce do życia i przez kolejne miesiące cieszyła swoją obecnością pracowników oraz mieszkańców Tymbarku.
Bocian tak mocno wpisał się w historię firmy, że ta postanowiła opowiedzieć o nim całej Polsce, czyniąc go bohaterem swojej najnowszej kampanii wizerunkowej i zarazem przewodnikiem po malowniczej miejscowości. Już teraz można oglądać spoty z jego udziałem. Obserwujemy w nich świat widziany oczami powracającego do domu bociana. Przesłanie jest proste: niezależnie od upływającego czasu, kolejnych inwestycji i nowych zaawansowanych technologii, powrót do korzeni i natury jest niezwykle ważny. Historię Tymbka i jego partnerki oraz ciekawostki związane z tym gatunkiem bocianów można znaleźć na stronie kampanii.
– Marka Tymbark nieustannie się rozwija, łącząc tradycję z nowoczesnością – mówi Dorota Liszka, Dyrektor ds. Komunikacji I Public Affair w Grupie Maspex. – Nawet w obliczu podejmowanych inwestycji i szerokiej, europejskiej skali działalności, nie zapominamy o lokalności i miejscu, z którego się wywodzimy. To dlatego w naszej najnowszej kampanii wizerunkowej oddajemy głos bocianowi, który od prawie 30 lat przylatuje do naszego zakładu w Tymbarku, co symbolizuje nasz związek z tradycją i miejscowym otoczeniem zlokalizowanym w sercu natury – dodaje.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
TYMBARK – TU POWSTAJĄ WIELKIE RZECZY!
Rozwój i odpowiedzialność społeczna
Tymbark to marka doskonale znana konsumentom, także za sprawę legendarnego kapsla z kultowymi sentencjami. Ten krajowy lider w produkcji soków, nektarów, napojów i musów eksportuje swoje produkty do prawie ponad 40 krajów na świecie.
Tymbark od lat łączy dynamiczny rozwój z odpowiedzialnością społeczną, m.in. poprzez zachęcanie dzieci do uprawiania sportu. Puchar Tymbarku to największy w Europie turniej piłkarski, którego marka jest generalnym sponsorem od blisko 19 lat. Rozgrywki promują piłkę nożną wśród dziewcząt, które stanowią nawet do 30 proc. uczestniczek. W tym turnieju pierwsze kroki stawiało już ponad 80 reprezentantów i reprezentantek Polski, a zapisy do nowej edycji właśnie trwają.
Dynamiczny rozwój firmy (wiosną 2025 r. ma zostać otwarty nowy magazyn logistyczny) odbywa się w sposób zrównoważony i z poszanowaniem otoczenia. Tymbark ma własną farmę fotowoltaiczną, która produkuje już 16 proc. zużywanej przez zakład energii elektrycznej. W fabryce działa również nowoczesna oczyszczalnia ścieków produkująca biogaz. Co więcej, min. 80 proc. odpadów powstających podczas produkcji i dystrybucji jest odzyskiwana i ponownie wykorzystywana. Tymbark ogranicza marnowanie żywności współpracując z Bankami Żywności. Marka zmniejszyła również o 25 proc. gramaturę wybranych opakowań z tworzyw sztucznych.
Więcej informacji o działaniach marki i samej marce można znaleźć na stronie Tymbarku.