Bocian w fabryce. Najnowsza odsłona kampanii wizerunkowej znanej marki

Symbol zakładu w Tymbarku, ulubieniec mieszkańców tej malowniczej miejscowości oraz pracowników firmy – bocian Tymbek został bohaterem najnowszej kampanii wizerunkowej wiodącego producenta soków. W ten sposób marka Tymbark przypomina o wyjątkowym miejscu, z którego się wywodzi.

 fot, Rafał Ociepka
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Tymbark, firma z ponad 90-letnią tradycją, od początku związana jest z miejscowością o tej samej nazwie. Z malowniczą małopolską wsią otoczoną wspaniałą przyrodą Ziemi Limanowskiej i Beskidu Wyspowego. To tutaj nieprzerwanie od 1936 r. działa pierwszy zakład produkcyjny marki.

Jak bocian został bohaterem Tymbarku

I to ten zakład na swój dom już w 1998 r. wybrał wyjątkowy gość – bocian biały. A w zasadzie to para bocianów, która uwiła sobie gniazdo na kominie jednego z budynków fabryki, wychowując w nim kolejne młode i wypuszczając je w świat. Wiosenny powrót bociana, który otrzymał imię Tymbek, oraz jego partnerki od blisko 30 lat wzbudza pozytywne emocje elektryzuje pracowników firmy i mieszkańców.

© materiały partnera | Szymon i Rafał Prus

W związku z rozbudową zakładu i nowymi inwestycjami, przy wsparciu ornitologa zimą, gdy gniazdo było puste, udało się je bezpiecznie przenieść w nowe miejsce. Tegoroczny powrót bocianów był więc szczególnie wyczekiwany. Tym bardziej, że ptaki te są wierne swoim miejscom gniazdowania, a do stworzonego przez siebie gniazda – jak pokazuje historia tymbarskich bocianów – potrafią wracać przez lata. Na szczęście i tej wiosny para łatwo odnalazła swoje nowe miejsce do życia i przez kolejne miesiące cieszyła swoją obecnością pracowników oraz mieszkańców Tymbarku.

Bocian tak mocno wpisał się w historię firmy, że ta postanowiła opowiedzieć o nim całej Polsce, czyniąc go bohaterem swojej najnowszej kampanii wizerunkowej i zarazem przewodnikiem po malowniczej miejscowości. Już teraz można oglądać spoty z jego udziałem. Obserwujemy w nich świat widziany oczami powracającego do domu bociana. Przesłanie jest proste: niezależnie od upływającego czasu, kolejnych inwestycji i nowych zaawansowanych technologii, powrót do korzeni i natury jest niezwykle ważny. Historię Tymbka i jego partnerki oraz ciekawostki związane z tym gatunkiem bocianów można znaleźć na stronie kampanii.

Marka Tymbark nieustannie się rozwija, łącząc tradycję z nowoczesnością – mówi Dorota Liszka, Dyrektor ds. Komunikacji I Public Affair w Grupie Maspex. – Nawet w obliczu podejmowanych inwestycji i szerokiej, europejskiej skali działalności, nie zapominamy o lokalności i miejscu, z którego się wywodzimy. To dlatego w naszej najnowszej kampanii wizerunkowej oddajemy głos bocianowi, który od prawie 30 lat przylatuje do naszego zakładu w Tymbarku, co symbolizuje nasz związek z tradycją i miejscowym otoczeniem zlokalizowanym w sercu natury – dodaje.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

TYMBARK – TU POWSTAJĄ WIELKIE RZECZY!

Rozwój i odpowiedzialność społeczna

Tymbark to marka doskonale znana konsumentom, także za sprawę legendarnego kapsla z kultowymi sentencjami. Ten krajowy lider w produkcji soków, nektarów, napojów i musów eksportuje swoje produkty do prawie ponad 40 krajów na świecie.

Tymbark od lat łączy dynamiczny rozwój z odpowiedzialnością społeczną, m.in.  poprzez zachęcanie dzieci do uprawiania sportu. Puchar Tymbarku to największy w Europie turniej piłkarski, którego marka jest generalnym sponsorem od blisko 19 lat. Rozgrywki promują piłkę nożną wśród dziewcząt, które stanowią nawet do 30 proc. uczestniczek. W tym turnieju pierwsze kroki stawiało już ponad 80 reprezentantów i reprezentantek Polski, a zapisy do nowej edycji właśnie trwają.

Dynamiczny rozwój firmy (wiosną 2025 r. ma zostać otwarty nowy magazyn logistyczny) odbywa się w sposób zrównoważony i z poszanowaniem otoczenia. Tymbark ma własną farmę fotowoltaiczną, która produkuje już 16 proc. zużywanej przez zakład energii elektrycznej. W fabryce działa również nowoczesna oczyszczalnia ścieków produkująca biogaz. Co więcej, min. 80 proc. odpadów powstających podczas produkcji i dystrybucji jest odzyskiwana i ponownie wykorzystywana. Tymbark ogranicza marnowanie żywności współpracując z Bankami Żywności. Marka zmniejszyła również o 25 proc. gramaturę wybranych opakowań z tworzyw sztucznych.

Więcej informacji o działaniach marki i samej marce można znaleźć na stronie Tymbarku.

© materiały partnera
Płatna współpraca z marką Tymbark
Wybrane dla Ciebie
Szef MON o strategii Trumpa. "Nie może ponieść porażki"
Szef MON o strategii Trumpa. "Nie może ponieść porażki"
Paweł S. małym świadkiem koronnym. "Składa obszerne wyjaśnienia"
Paweł S. małym świadkiem koronnym. "Składa obszerne wyjaśnienia"
Atak psów pod Zieloną Górą. Miały być szkolone dla policji
Atak psów pod Zieloną Górą. Miały być szkolone dla policji
Śmigłowiec LPR na miejscu. 19-latek w wypadku miał ogromne szczęście
Śmigłowiec LPR na miejscu. 19-latek w wypadku miał ogromne szczęście
Akty oskarżenia wobec Wosia i Mateckiego. Prokurator zapowiada
Akty oskarżenia wobec Wosia i Mateckiego. Prokurator zapowiada
Auto doszczętnie zniszczone. 19-letni kierowca wyszedł baz szwanku
Auto doszczętnie zniszczone. 19-letni kierowca wyszedł baz szwanku
Nieobowiązkowe szkolenia wojskowe. Wśród posłów chętnych nie brakuje
Nieobowiązkowe szkolenia wojskowe. Wśród posłów chętnych nie brakuje
Tragedia w Pudliszkach. 77-latek nie żył od dwóch tygodni
Tragedia w Pudliszkach. 77-latek nie żył od dwóch tygodni
Szukała kobiet w trudnej sytuacji i oferowała pracę. Resztę robili oni
Szukała kobiet w trudnej sytuacji i oferowała pracę. Resztę robili oni
Poranek Wirtualnej Polski. Pasmo publicystyczne
Poranek Wirtualnej Polski. Pasmo publicystyczne
Dziennikarz latał dronem nad obiektami wojskowymi. Nikt nie reagował
Dziennikarz latał dronem nad obiektami wojskowymi. Nikt nie reagował
Nawrocki kontra rząd. Polacy negatywnie o braku współpracy
Nawrocki kontra rząd. Polacy negatywnie o braku współpracy