Blu‑ray sprzedaje się dwa razy lepiej od HD DVD
W pierwszej połowie bieżącego roku amerykańscy klienci kupili dwa
razy więcej płyt w formacie Blu-ray, w porównaniu do
konkurencyjnego HD DVD.
.Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Home Media Research, w okresie od 1 stycznia do 1 lipca bieżącego roku w Stanach Zjednoczonych sprzedano 1,6 miliona płyt Blu-ray, w porównaniu do 795 tysięcy płyt w formacie HD DVD.
Wojna formatów rozpoczęła się w lecie ubiegłego roku, gdy pojawiły się one na rynku. Według Home Media Research, od tamtego czasu klienci w USA kupili 3,7 miliona płyt high-definition, z czego 2,2 miliona Blu-ray i 1,5 miliona HD DVD.
Według Home Media, Blu-ray sporo ostatnio zyskał dzięki dobrej sprzedaży filmu '300', który jednocześnie trafił na rynek w obu formatach. Potwierdzają to dane Warner Home Video, według których od 31 lipca sprzedano 190 tysięcy kopii filmu w formacie Blu-ray, w porównaniu do 97 tysięcy w formacie HD DVD.