Biedronka ma powód do szczęścia. Agresywna kampania przyniosła skutki

Biedronka przeprowadziła niedawno agresywną kampanię marketingową, która - jak wynika z najnowszych badań - okazała się skuteczna. Udało jej się przyciągnąć część klientów konkurencyjnej sieci, Lidla.

Marketingowa wojna mi?dzy Biedronk? a Lidlem
Fot. Lukasz Gdak/East News, Zalasewo k Poznania, 15.02.2024. Biedronka i Lidl - dwie duze sieci handlowe prowadza marketingowa walke o klientow.
Lukasz Gdak
Źródło zdjęć: © East News | Lukasz Gdak

Agencja Openfield, cytowana przez serwis gazeta.pl, postanowiła przyjrzeć się bliżej kampanii Biedronki, aby ocenić jej skuteczność. Badania przeprowadzone przez agencję wskazują na specyficzną grupę osób, które po otrzymaniu SMS-a z promocją zdecydowały się na zakupy w Biedronce.

- Wnioski są bardzo interesujące i niemal jednoznacznie pokazują jak wiek i różnice wynikające z pokolenia mogą bardzo dzielić zachowania grup społecznych - wyjaśniła agencja. Maciej Maj, reprezentujący Openfield, zauważa, że dla młodego pokolenia zakupy to nie tylko kwestia cen i produktów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Karnowski nie ma wątpliwości. "Kaczyński i Morawiecki sobie przypomną"

Nowi klienci Biedronki

- Starsze pokolenie wychowane w czasach ekonomicznych niesprawiedliwości i sztywnych reguł, patrzy na zakupy przez pryzmat oszczędności i lokalności wobec marek. Każda złotówka się liczy, a przed jej wydaniem dwa razy się zastanowi - napisała Agencja Badań Marketingowych Openfield.

Ciekawym zjawiskiem jest to, że im starszy klient, tym częściej decyduje się on na zakup po otrzymaniu SMS-a z promocją. Aż 75 proc. osób po 65. roku życia skorzystało z takiej okazji. Tymczasem w grupie wiekowej 18-24 lat z promocji skorzystało już tylko 25 proc.

Agresywna kampania marketingowa Biedronki przyciągnęła również wielu stałych klientów Lidla. Agencja wskazuje, że ponad połowa badanych klientów (52,1 proc.), którzy zazwyczaj robią jedynie sporadyczne zakupy w Biedronce, po otrzymaniu SMS-a z promocją przynajmniej raz skorzystała z okazji i poszła na zakupy do sklepu tej sieci.

Czytaj także:

Źródło: gazeta.pl

Źródło artykułu: WP Wiadomości

Wybrane dla Ciebie

Pogrążą Trumpa? Demokraci pokazali kartkę dla Epsteina
Pogrążą Trumpa? Demokraci pokazali kartkę dla Epsteina
Strażacy mają ręce pełne roboty. Setki zgłoszeń po ulewach
Strażacy mają ręce pełne roboty. Setki zgłoszeń po ulewach
Wyniki Lotto 08.09.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Wyniki Lotto 08.09.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Kaskada, Mini Lotto
Niemal połowa Polaków źle ocenia sytuację w kraju
Niemal połowa Polaków źle ocenia sytuację w kraju
Netanjahu ostrzega mieszkańców Gazy. "Uciekajcie stamtąd!"
Netanjahu ostrzega mieszkańców Gazy. "Uciekajcie stamtąd!"
Prezydent Nawrocki: Polacy za granicą priorytetem mojej prezydentury
Prezydent Nawrocki: Polacy za granicą priorytetem mojej prezydentury
Śmierć w górach. Wypadek na Koziej Przełęczy
Śmierć w górach. Wypadek na Koziej Przełęczy
Rosyjski Mi-8 naruszył przestrzeń Estonii. Jest reakcja
Rosyjski Mi-8 naruszył przestrzeń Estonii. Jest reakcja
Trąba powietrzna na Śląsku i w Małopolsce. Są kolejne ostrzeżenia
Trąba powietrzna na Śląsku i w Małopolsce. Są kolejne ostrzeżenia
Białorusin wpadł. Białoruska sieć szpiegowska rozbita
Białorusin wpadł. Białoruska sieć szpiegowska rozbita
Temat Tuska nie pojawił się w Białym Domu? Leśkiewicz wbija szpilę
Temat Tuska nie pojawił się w Białym Domu? Leśkiewicz wbija szpilę
Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania
Upadł rząd we Francji. Nie uzyskał wotum zaufania