Bez rewolucji w 'Wiadomościach'
Stabilna jesień w 'Wiadomościach'. Redakcja programu nie planuje
spektakularnych zmian, zapowiada jednak walkę o widzów. Pojawi się
odświeżona aranżacja studia serwisu, testowana jest również
wirtualna grafika.
16.08.2007 08:00
Zapowiada się gorąca jesień w polskiej telewizji. Walka stacji telewizyjnych nie będzie toczyła się wyłącznie o rozrywkę. Nowe studio i oprawę zaprezentują "Wydarzenia", zmiany czekają także "Fakty" TVN. Możliwe, że w weekendy program prowadzony będzie parami. W obliczu tych zmian bierna nie zamierza pozostać Telewizja Polska.
-" Wiadomości" są programem dynamicznym, nowoczesnym i nie wyobrażam sobie stagnacji - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, Dorota Macieja, szefowa programu. - Pracujemy nad nową aranżacją studia, tak aby móc w bardziej interesujący i nowoczesny sposób przekazywać informacje. Testujemy też użycie tzw. grafiki wirtualnej- opowiada z entuzjazmem o jesiennych planach.
Zespół wkrótce ma dysponować nowoczesnymi wozami satelitarnymi, a w redakcji pojawią się komputery do generowania grafiki w czasie rzeczywistym. Polepszyć ma się także standard pracy dziennikarzy. - Najpóźniej na początku przyszłego roku reporterzy będą mieli możliwość dokonywania samodzielnie komputerowego wstępnego montażu- mówi Dorota Macieja. Podobne rozwiązanie sprawdza się "Faktach" TVN.
Dokonane zostaną także zmiany kadrowe. Szefowa "Wiadomości" zapewnia jednak, że zwolnienia nie są planowane. Ostatnio z oddziału w Olsztynie do załogi programu przeniósł się reporter Maciej Wróbel, a z "Teleexpressu" przyszła Grażyna Kasiak. Redakcja chce wzmocnić placówki za granicą, prawdopodobnie w kilku najważniejszych, Agencja Informacji będzie miała po dwóch korespondentów. Szczegóły oraz konkretne nazwiska jednak nie padają.
- Nasz jesienny cel jest prosty: "Wiadomości" są i maja być najbardziej wiarygodnym i rzetelnym programem informacyjnym, przyciągającym przed telewizory jak największą liczbę widzów- konkluduje Dorota Macieja.
Czołowy serwis informacyjny TVP, mimo wielu oskarżeń o upolitycznienie i zarzutów dotyczących ograniczania niezależności dziennikarzy nieustannie jest liderem ryku telewizyjnego. W lipcu, według danych AGB NMR oglądało go średnio 3, 75 mln, przy udziale w rynku na poziomie 37, 04 procent.