Trwa ładowanie...

Awaryjne lądowanie boeinga 767 Air Canada. Krążył nad Madrytem, akcja myśliwców F-18

Awaria samolotu Air Canada lecącego do Toronto. Boeing 767 awaryjnie wylądował na lotnisku w Madrycie. Jak podaje hiszpański związek zawodowy pilotów, z samolotu oderwała się część podwozia i dostała się do silnika. Z kolei "El Pais" informuje, że odpadło jedno z kół.

Awaryjne lądowanie boeinga 767 Air Canada. Krążył nad Madrytem, akcja myśliwców F-18Źródło: PAP
d2t9kr9
d2t9kr9

Pojawiły się również informacje, że uszkodzone koło w momencie wybuchu rozrzuciło odłamki. Część z nich trafiły do jednego z silników.

Problemy zaczęły się pół godziny od startu maszyny. To wtedy załoga podjęła decyzję o powrocie na lotnisko w Madrycie.

Zanim do tego dojdzie, boeing 767 musiał zużyć paliwo. Może krążyć nad miastem nawet trzy godziny. Według hiszpańskiego "El Pais" myśliwce F-18 wystartowały z bazy Torrejon Air Force Base, by ocenić uszkodzenia samolotu.

Na pokładzie znajdowało się 130 pasażerów oraz załoga. Jeden z pasażerów mówił w rozmowie z telewizją TVE, że krótko po starcie można było usłyszeć eksplozję podwozia. - Po kilkunastu minutach pilot uspokoił nas wyjaśniając, że doszło do pęknięcia jednej z opon. (…) Jesteśmy cali i zdrowi - powiedział podróżny, który chciał lecieć z Madrytu do Toronto.

d2t9kr9

Co było przyczyną awarii? Na razie będzie to badane przez służby, ale według źródeł Reutersa w hiszpańskim resorcie turystyki awaria miała dotyczyć podwozia i silnika samolotu. Miało również dojść do pęknięcia jedna z dziesięciu opon boeinga.

Warto zaznaczyć, że tego samego dnia, na trzy godziny przed zdarzeniem z kanadyjskim samolotem lotnisko w Madrycie zamknęło przestrzeń powietrzną. Powodem miały być drony latające w pobliżu pasa startowego. Jak informował "El Pais" wszystkie loty w kierunku stolicy Hiszpanii zostały przekierowane w inne części kraju.

Co ciekawe, boeing 767 uczestniczył również w innym, słynnym awaryjnym lądowaniu. Mowa o zdarzeniu, do którego doszło 1 listopada 2011 roku. Samolot lecący z amerykańskiego Newark do Warszawy lądował ze schowanym podwoziem. Za sterami maszyny siedział kpt. Tadeusz Wrona.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2t9kr9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2t9kr9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj