Trwa ładowanie...
d1t4djx
10-04-2007 11:30

AOL sprzedaje reklamę kontekstową

AOL zaoferował możliwość reklamowania się w swojej wyszukiwarce AOL Search. Firmy Google Inc i Time Warner Inc podpisały umowę w tej sprawie. To kolejny krok w kierunku zmiany modelu biznesowego AOL - do opartego na reklamie, a nie jak wcześniej - opłatach abonamentowych.

d1t4djx
d1t4djx

W wyszukiwarce AOL od dawna wyświetlane były reklamy Google AdWords. Jednak do tej pory AOL nie oferował powierzchni reklamowej, linki sposorowane pojawiające się w AOL Search pochodziły wyłącznie od reklamodawców firmy Google.

Wraz z otwarciem AOL Search Marketplace, reklamodawcy AOL będą mogli ogłaszać się w wyszukiwarce firmy, a nie w całej sieci Google AdWords. AOL LLC i Google Inc mają się dzielić wpływem z reklam.

Tym samym po raz pierwszy AOL oferuje reklamodawcom poza reklamą graficzną, reklamę kontekstową w wyszukiwarkach. W 2006 r. wpływy z reklamy AOL były o 41% wyższe niż w 2005 r.

Do tej pory głównym źródłem przychodów AOL były opłaty abonamentowe za dostęp do internetu i serwisów AOL premium. Obecnie celem firmy jest zmiana modelu biznesowego na taki, w którym głównym źródłem przychodów jest reklama.

d1t4djx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1t4djx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj