AOL sprzedaje reklamę kontekstową
AOL zaoferował możliwość reklamowania się w swojej wyszukiwarce AOL Search. Firmy Google Inc i Time Warner Inc podpisały umowę w tej sprawie. To kolejny krok w kierunku zmiany modelu biznesowego AOL - do opartego na reklamie, a nie jak wcześniej - opłatach abonamentowych.
W wyszukiwarce AOL od dawna wyświetlane były reklamy Google AdWords. Jednak do tej pory AOL nie oferował powierzchni reklamowej, linki sposorowane pojawiające się w AOL Search pochodziły wyłącznie od reklamodawców firmy Google.
Wraz z otwarciem AOL Search Marketplace, reklamodawcy AOL będą mogli ogłaszać się w wyszukiwarce firmy, a nie w całej sieci Google AdWords. AOL LLC i Google Inc mają się dzielić wpływem z reklam.
Tym samym po raz pierwszy AOL oferuje reklamodawcom poza reklamą graficzną, reklamę kontekstową w wyszukiwarkach. W 2006 r. wpływy z reklamy AOL były o 41% wyższe niż w 2005 r.
Do tej pory głównym źródłem przychodów AOL były opłaty abonamentowe za dostęp do internetu i serwisów AOL premium. Obecnie celem firmy jest zmiana modelu biznesowego na taki, w którym głównym źródłem przychodów jest reklama.